foto: LETA
"Pasažieru vilcienam" pagarināts termiņš elektrovilcienu iepirkuma pretendentu atkārtotai izvērtēšanai
Ilustratīvs foto.
Bizness un ekonomika
2019. gada 24. aprīlis, 12:30

"Pasažieru vilcienam" pagarināts termiņš elektrovilcienu iepirkuma pretendentu atkārtotai izvērtēšanai

Jauns.lv / LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs līdz 22.maijam pagarinājis termiņu, kurā AS "Pasažieru vilciens" jānovērš elektrovilcienu iepirkumā konstatētie pārkāpumi un atkārtoti jāizvērtē pretendenti, pastāstīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Viņš norādīja, ka līdz 22.maijam "Pasažieru vilciens" paziņos sarunu procedūras uzvarētāju, taču tam var sekot vēl kāda pārsūdzība. "Svarīgi, protams, ir pēc iespējas agrāk iegādāties jaunus elektrovilcienus, tomēr tik pat būtiski ir izpildīt Iepirkumu uzraudzības biroja prasības un sakārtot visu padziļināti," pauda Grigulis.

Jautāts, kas notiks, ja iepirkums atkal neizdosies, Grigulis teica, ka tad kopā ar Satiksmes ministriju būs jādomā, ko darīt tālāk.

Jau ziņots, ka iepirkumā par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L." ("Talgo"), Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un Čehijas kompānija "Škoda Vagonka". Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, Iepirkumu uzraudzības birojs aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda Vagonka", kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.

Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda Vagonka". "Talgo" piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda Vagonka" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

"Talgo" iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, Iepirkumu uzraudzības birojs 2019.gada marta beigās aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt iepirkuma līgumu ar "Škoda Vagonka" un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat Iepirkumu uzraudzības birojs uzdeva "Pasažieru vilcienam" 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās