Iekšlietu ministrijas konkursā par policijas auto nomu uzvar noteikumiem neatbilstošais "SEB līzings"
Pirms pusgada vairāku miljonu vērtajā izsludinātajā konkursā par transportlīdzekļu nomu Valsts policijas vajadzībām visnotaļ dīvainā kārtā uzvarējusi SEB bankas grupas uzņēmums „SEB līzings”, kurš, pēc konkurentu uzskata, pat nevarēja pretendēt uz uzvaru konkursā.
Pagājušā gada jūlijā Nodrošinājuma valsts aģentūra izsludināja konkursu par aptuveni 600 policijas auto nomu – gan patruļu, gan ceļu policijas, gan citu specializēto transportlīdzekļu iznomāšanu policistiem līdz 2022. gadam. Konkurss bija sadalīts 22 daļās un par tā lielāko uzvarētāju kļuva „SEB līzings”, lai gan tas, pēc konkurentu uzskata, neatbilda vairākiem konkursa priekšnosacījumiem. Konkursā bija noteikts, ka pretendentam jābūt gan iepriekšējai pieredzei, gan jānodrošina serviss nomātajām mašīnām visā Latvijā. „SEB līzinga” specializācija neesot auto tirdzniecība un tā piedāvātajām „Opel” markas automašīnām nav servisa centra Vidzemē.
Nodrošinājuma valsts aģentūras izsludinātajā konkursā piedalījās četri pretendenti – SIA „Pilna servisa līzings” un „Karlo motors” apvienība, personu apvienība „Auto 24”, „Swedbank līzings” un „SEB līzings”. „Pilna servisa līzings” un „Karlo auto” konkursā uzvarēja par apmēram 6 miljonu eiro piedāvāju, „Auto 24” – par četru miljonu eiro piedāvājumu, bet „SEB līzings” nogrāba lauvas tiesu - ap 12 miljoniem.
Konkursā piedalījušies Iepirkumu uzraudzības birojam (IUBI iesniedza protestu, norādot, ka „SEB līzings” neatbilda konkursa kritērijiem. Tomēr IUB protestus noraidīja un atļāva „SEB līzingam” ar Nodrošinājuma valsts aģentūru slēgt līgumus par auto nomu. Iepirkumu komisijas priekšsēdētāja bija Iekšlietu ministrijas valsts sekretāre Ilze Pētersone – Godmane.
„Pilna servisa līzinga” valdes loceklis Māris Salzirnis Kasjauns.lv klāstīja: „Pretendentiem konkursā vajadzēja piedāvāt gan pieredzi, gan atbilstību visiem nosacījumiem, arī pieredzi auto tirdzniecībā un apkalpošanā. „SEB līzings” tam neatbilda, piemēram, tam nebija tā piedāvāto „Opel” markas automašīnu serviss Vidzemē, bet tomēr tas uzvarēja. Mēs, piemēram, nevarējām pretendēt ar „Volkswagen” automašīnām, jo tām nebija servisa Zemgalē. Mēs konkursā startējām ar „Škoda” un „Renault” markas automašīnām. Jāteic, ka konkursa dalībnieku piedāvātās cenas nebija krasi atšķirīgas. Pašlaik analizējam konkursa rezultātus un, domājams, sniegsim prasību tiesā”.