Konkurences padome paziņo, ka godīga komercprakse jāievēro arī kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietnēm
Komersanti, kas Latvijā piedāvā kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās iespējas jeb dažādu preču un pakalpojumu kuponu tirdzniecību internetā, uzskatāmi ne tikai par tiešsaistes vietnēm, bet arī par mazumtirgotājiem, tādējādi uz tiem attiecas Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma normas, norādīja Konkurences padomes (KP) pārstāve Zane Gorškova.
KP veica izpēti par komersantu, kas Latvijā piedāvā kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās iespējas vietnēs, darbību atbilstību aizlieguma normām un konstatēja, ka ne visi komersanti uzskata, ka tie ir mazumtirgotāji un tiem ir saistošs attiecīgais likuma regulējums.
Kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietnes piedāvā iegādāties kuponus, kas dod patērētājiem tiesības saņemt pakalpojumu vai preci, ko nodrošina piegādātāji. Tādējādi komersanti nodrošina ne tikai tiešsaistes platformu darbību, bet arī veic preču un pakalpojumu elektronisko tirdzniecību.
KP norādīja, ka komersantu saimnieciskā darbība, pārdodot gala patērētājiem gan pārtikas, gan nepārtikas preču kuponus, tiek vērtēta kā mazumtirdzniecība un tai piemēro Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma normas.
Likums ierobežo mazumtirgotāju iepirkuma varas izmantošanu pret piegādātājiem, tostarp aizliedz mazumtirgotājiem piemērot saviem piegādātājiem netaisnīgas un nepamatotas sankcijas par darījumu noteikumu pārkāpumu.
Tostarp, konstatējot Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma pārkāpumus, KP var piemērot mazumtirgotājam naudas sodu līdz 0,2% no tā apgrozījuma pēdējā pārskata gadā.
KP informēja, ka Latvijā darbojas tādas kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietnes kā "Charms.lv", "Kumi.lv", "Perkamkopa.lv", "Perku.lv", "Shopland.lv", "Simplify.lv", "Skidka.lv", "Superakcijas.lv" un "Zizu.lv". Tāpat patērētājiem pieejami arī divi salīdzināšanas portāli, kuros apkopoti kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietņu piedāvājumi: "Kolosali.lv" un "Gudriem.lv".