"Mangaļu" minerālūdens nosaukts par veiksmīgāko Latvijas produktu
Veiksmīgākais jaunais produkts Latvijā pērn bija "Cido grupas" minerālūdens "Mangaļi-1", noskaidrots globālās informācijas un mērījumu kompānijas "Nielsen" pētījumā par jaunajiem produktiem Latvijā ātrās aprites patēriņa preču sektorā.
Tam seko zīmola "Lāčplēsis Dzintara alus", bet trešais veiksmīgākais produkts Latvijā pērn bija "Lāčplēsis Gaišais Premium alus".
Labākais jaunais produkts izvēlēts, balstoties gan uz pārdošanas rezultātiem, gan patērētāju viedokli, skaidroja "Nielsen" valdes priekšsēdētāja Latvijā Iveta Pukše.
2016.gada veiksmīgākie jaunie produkti ir noteikti arī Lietuvā un Igaunijā, kur uzvarētājs Igaunijā ir "Eriti Rammus" vaniļas saldējums ar šokolādes gabaliņiem un Lietuvā - "Volfas Engelman Flandrijos Pinta" alus.
"Nielsen" katru gadu veic tirgus pētījumus un izvērtē 18 svarīgāko pārtikas un sadzīves preču kategorijas.
Lai noteiktu 2016.gada veiksmīgākos jaunos produktus, pētījums tika veikts divos posmos. Pirmajā tika analizēti "Modernās mazumtirdzniecības indeksa" 2016.gada pārdošanas dati dažādās produktu grupās, ņemot vērā produktu vidējo mēneša pārdošanas apjomu naudas izteiksmē periodā, kad tie bija pieejami tirgū. Otrajā posmā tika veikta patērētāju tiešsaistes aptauja, kas atspoguļoja pirmajā posmā noteikto produktu reālo izplatību un lietošanu Latvijas patērētāju vidū. Abu posmu izpētes rezultāti tika apkopoti indeksā, kas nosaka kopējos rezultātus par veiksmīgāko jauno produktu - uzvarētāju.