Maskavas valdība plāno preču apgādi veikt caur Rīgas ostu
Bizness un ekonomika

Maskavas valdība plāno preču apgādi veikt caur Rīgas ostu

Jauns.lv

Maskavas valdībai ir iecere izveidot termināli Rīgas ostā, caur kuru varētu sūtīt Maskavai nepieciešamās preces, tādējādi atrodot alternatīvu Sanktpēterburgas ostai.

Rīgas brīvostas Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs norāda, ka šāds projekts apspriests arī starptautiskajā kravu pārvadājumu, transporta, loģistikas izstādē un konferencē "TransRussia 2010" Maskavā aprīļa beigās, kurā piedalījās arī Latvijas delegācija.

Maskavas pārtikas produktu patēriņš vienā dienā pārsniedzot 35 000 tonnu.

"Arī tagad, protams, šāda veida kravas tiek transportētas caur Rīgas ostu, taču būtiskākais jautājums ir - kādā apjomā tās nāks? Vai Rīgas osta kļūs par vienu no noteicošajiem spēlētājiem, vai Rīgas osta turpinās darboties kā palīgešalons ar tām kravām, kuras nevar pārkraut Sanktkpēterburgas osta? Es neesmu pārāk liels optimists, bet, ja mēs pierādīsim, ka strādāt Rīgas ostā ir izdevīgāk nekā kaimiņos, tad 2011.gadā varētu tikt sākti jaunā termināļa projektēšanas un būvniecības darbi vienlaikus," pārliecināts Makarovs.

Viņš uzsver, ka Rīgas ostas vietu NVS valstu nodrošināšanā ar ostu pakalpojumiem pagaidām neviens neapšaubot un neviens nepadraudot, ja vien "mēs paši neiztaisīsim milzīgas kļūdas".

Jau ziņots, ka šī gada pirmajos četros mēnešos Rīgas brīvostā pārkrauti 9,64 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,3% mazāk nekā pērn analoģiskā laika periodā.

Pagājušajā gadā Rīgas brīvostā pārkrauti 29,72 miljoni tonnu kravu, kas ir par 0,5% vairāk nekā 2008.gadā.

Apstiprināšanai Eiropas Komisijā (EK) maijā ir iesniegts Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda lielais infrastruktūras projekts par Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu un tur nepieciešamās infrastruktūras attīstību. Projekta kopējās izmaksas ir ap 130 miljoniem latu, no tiem apmēram 75 miljoni latu ir Rīgas Brīvostas pārvaldes finansējums, bet apmēram 54 miljoni latu - Kohēzijas fonda finansējums.

Visu intervijas tekstu ar Makarovu lasiet biznesa portālā "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".

LETA/Foto:LETA