Lietuvā aicina atzīt "Rail Baltica" par valsts nozīmes projektu
Lietuvas valdība pēc Seima Eiropas lietu komitejas ierosinājuma iesniegs parlamentam lēmuma projektu, kurā aicināts atzīt Eiropas platuma sliežu ceļa trases "Rail Baltica" izbūvi par valsts nozīmes projektu.
2010. gadā valdība apstiprināja rīcības plānu projekta īstenošanai, paredzot, ka Eiropas platuma sliežu ceļi no Polijas robežas līdz Kauņai būtu jāizbūvē līdz 2013. gada beigām.
Iecerēts, ka Eiropas transporta tīklā iekļautais dzelzceļš "Rail Baltica" uzlabos satiksmi starp Baltijas reģionu un citām Eiropas Savienības (ES) valstīm, nodrošinās Ziemeļu-Dienvidu dzelzceļa transporta ass attīstību, nostiprinot Lietuvas tranzīta iespējas un starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmēs dzelzceļa pārvadājumu attīstību, eksportu un importu. Dzelzceļa infrastruktūras attīstīšana, veidojot loģistikas centrus un nodrošinot ātrāku satiksmi ar kaimiņvalstīm, pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbību un Lietuvas reģionu pievilcību investoru acīs.
"Rail Baltica" posma garums Lietuvas teritorijā no Polijas robežas līdz Latvijas robežai pārsniegs 330 kilometrus. Paredzamās darbu izmaksas Lietuvā ir aptuveni 1,9 miljardi litu (387,6 miljoni latu). Projektu plānots finansēt par ES TEN-T un Kohēzijas fonda, kā arī valsts budžeta un dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" līdzekļiem.
Seima komiteja aicina atzīt "Rail Baltica" par valsts nozīmes projektu jau šīs parlamenta pavasara sesijas laikā.
LETA