Bizness un ekonomika

"Swedbank" pastiprinās interneta pirkumu drošību

Jauns.lv

Lai veicinātu klientu drošību internetā, no šā gada 22.septembra ar "Swedbank" izsniegtajām kartēm pirkumi internetā būs iespējami, tikai piereģistrējot karti sistēmā "3D Secure", ko izveidojušas starptautiskās karšu kompānijas "VISA" un "MasterCard".

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska, "3D Secure" ir pasaulē izplatīta sistēma drošiem karšu pirkumiem internetā, kas lietotājiem sniedz bezmaksas papildus aizsardzību, ne tikai pašiem iepērkoties internetā, bet arī kartes nozaudēšanas vai zādzības gadījumā.

"3D Secure" sistēma nodrošina kartes lietotāja papildu pārbaudi ar paroli, ko izvēlas pats kartes īpašnieks un kuru nezinot darījums tiek atteikts.

Piereģistrēt karti "3D Secure" sistēmā "Swedbank" klienti var internetbankas sadaļā "Droši pirkumi internetā".

Saskaņā ar "Swedbank" veikto iedzīvotāju aptauju vairāk nekā 62% iedzīvotāju internetā iepērkas vismaz reizi pusgadā. Taču savas zināšanas par drošu iepirkšanos teju trešā daļa (28%) iedzīvotāju joprojām vērtē kā nepietiekamas.

Aptaujas dalībnieki, taujāti par drošības principiem, kādus ievēro, iepērkoties tiešsaistē, visbiežāk minējuši informācijas sargāšanu. 85% no respondentiem, kuri internetā iepērkas regulāri - vismaz divas reizes gadā - norādījuši, ka nekad nesniedz informāciju, kas nav saistīta ar konkrēto pirkumu vai maksājumu, piemēram, PIN kodu, internetbankas paroles u.tml. Savukārt 73% aptaujāto saglabā visus pirkumu apliecinošus dokumentus. 25% vienmēr dod priekšroku tirgotājiem, kas atbalsta "3D Secure" sistēmu drošiem pirkumiem internetā.

Mazāk izmantotie drošības principi ir atsevišķa maksājumu karte, lai iepirktos internetā (19% aptaujāto), iepazīšanās ar tirgotāja personas informācijas aizsargāšanas politiku (20% aptaujāto) un pārliecināšanās, ka tīmekļa servera adrese sākas ar "https://", "nevis http://" (22% aptaujāto).

"Pirkumu veikšanai internetā ir neskaitāmi daudz priekšrocību - no 24 stundu pieejamības līdz iespējai iepazīties ar plašāko piedāvājumu, neizejot no mājas. Tāpēc mēs, respektējot šo augošo tendenci, arvien meklējam jaunus un efektīvus risinājumus, kā parūpēties par klienta finanšu drošību arī interneta vidē," uzsver banka.

"Swedbank" aptauja par drošiem pirkumiem internetā veikta sadarbībā ar "Omnicom Media Group", aptaujājot 1081 respondentu vecumā no 15 līdz 64 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās šā gada jūlijā.

"Swedbank" peļņa Latvijā otrajā ceturksnī bijusi 27 miljoni latu. Pērn otro ceturksni "Swedbank" noslēdza ar 10,9 miljonu latu zaudējumiem. Kopumā pirmajā pusgadā "Swedbank" peļņa Latvijā bija 50,3 miljoni latu. "Swedbank" šā gada pirmajā ceturksnī Latvijas banku sektorā turpināja saglabāt līderpozīcijas galvenajos biznesa rādītājos ar 22,8% kredītu tirgus daļu, 14,7% noguldījumu tirgus daļu, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati. Žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" veidotajā 2009.gada Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topā "Swedbank" ieņem 8.vietu. Eksperti novērtējuši "Swedbank" kā 230,39 miljonus latu vērtu kompāniju. 2008.gadā "Swedbank" šajā topā ieņēma 1.vietu ar 873,88 miljonu latu vērtību.

LETA