Degvielas tirgotāju vidū konkurence ir asa un nežēlīga
Bizness un ekonomika

Degvielas tirgotāju vidū konkurence ir asa un nežēlīga

Jauns.lv

Latvijas degvielas tirgotāju vidū konkurence ir asa un nežēlīga, pirmdien intervijā Latvijas Radio teica Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) prezidents Ojārs Karčevskis.

Degvielas iegāde degvielas uzpildes stacijās, taču pieaug vairumtirdzniecības bāzēs.
Degvielas iegāde degvielas uzpildes stacijās, taču pieaug vairumtirdzniecības bāzēs.

Viņš informēja, ka pēdējo piecu gadu laikā degvielas tirgotāju skaits mazumtirdzniecībā Latvijā samazinājies no 205 uz 142. "Tas nozīmē, ka apvienošanās vai saplūšana notiek nepārtraukti visos līmeņos - gan pie lielajām kompānijām pievienojas mazākās, gan pašas mazākās apvienojas, lai optimizētu izmaksas,"  teica LDTA prezidents.

Karčevskis stāstīja, ka Latvijā mainās degvielas patēriņa struktūra - joprojām samazinās benzīna patēriņš, taču pieaug dīzeļdegvielas un autogāzes patēriņš. "Tas norāda, ka  patērētājs vairāk lieto lētāku degvielu un privātais patērētājs vairs nevar atļauties tik daudz lietot benzīnu," teica LDTA prezidents. Tāpat novērota tendence, ka degvielas iegāde samazinās degvielas uzpildes stacijās, taču pieaug vairumtirdzniecības bāzēs.

Viņš stāstīja, ka degvielas cenas Latvijā pēdējā laikā turpina samazināties - par aptuveni santīmu katru otro dienu, kas skaidrojams ar ASV dolāra vājumu un notikumiem pasaules finanšu tirgos. "Domāju, ka tagad Latvijā cena ir adekvāta tam, kāda tā ir pasaulē. Tendences var mainīties katru dienu un mēs ceram, ka tā nepalielināsies,"  teica Karčevskis.

Viņš skaidroja, ka parasti pasaules tirgū rudenī degvielas cenas pasaulē pieaug, jo sākas jaunā apkures sezona. "Pagaidām šī tendence nav novērota," viņš piebilda.

Jau vēstīts, ka Latvijā 2011. gada pirmajos sešos mēnešos mazumtirdzniecībā pārdoti 321,65 tūkstoši tonnu degvielas, kas ir par 11,4 tūkstošiem tonnu jeb 3,4% mazāk nekā 2010. gada attiecīgajā laika periodā.

BNS/Foto: Edijs Pālens/LETA