Eksperts: Lai reklāmas nozarē izdzīvotu, nemitīgi jārada inovācijas
Lai reklāmas nozarē spētu izdzīvot, aģentūras nevar apstāties pie sasniegtajiem panākumiem, bet nemitīgi jāmeklē inovatīvas idejas, norāda Izraēlas aģentūras "Shalmor Avnon Amichay Y&R Interactive" radošais direktors Gideons Amihajs.
Biedrības "Latvian Art Directors Club" organizētajā lekcijā pasaules atzinību ieguvušais reklāmas nozares eksperts uzsvēra, ka mūsdienās viss nemitīgi attīstās un cilvēki vairs nevēlas skatīties tikai reklāmu vien.
"Pasaule nemitīgi mainās, un mūsdienās, piemēram, radošais direktors veic vairāk funkciju nekā iepriekš. Viss attīstās un kļūst komplicētāks. Reklāmai jābūt kā "smadzeņu masāžai". Tam jābūt kam vairāk nekā tikai reklāmai - kaut kam, ar kura saturu cilvēki varētu dalīties. Neviens mūsdienās negrib skatīties tikai reklāmu, bet būt iesaistīts šajā procesā. Reklāmām jābūt nevis beigu, bet sākuma posmam, lai cilvēku mudinātu reakcijai," sacīja Amihajs.
Eksperts uzsver, ka darbs katru reizi jāsāk no sākuma, no tukšas lapas, aizmirstot jau sasniegto. Tādā veidā ir iespēja aktivizēt aģentūras darbiniekus domāt inovatīvi. Viņš atzīmē, ka radošums reklāmas speciālistu ikdienas darbā jāveicina katru brīdi. Tāpat, strādājot pie kādu darba uzdevumu risinājumu meklējumiem, nevajadzētu baidīties piedāvāt arī idejas, par kurām pirmajā brīdī šķiet, ka tās nebūs realizējamas.
Kā piemēru eksperts min "Google" gadījumu, uzsverot, ka šis pasaules mēroga koncerns ne mirkli neapstājas, nemitīgi attīstās un piedāvā saviem lietotājiem arvien jaunas iespējas.
Vēl Amihajs norādīja, ka reklāmas speciālistiem un aģentūrām būtu svarīgi apzināties, kādu mērķi plānots sasniegt, jo doma radīt tikai labāku reklāmu vairs neveicina panākumus. Jābūt augstākam mērķim - vēlmei pārveidot pasauli. "Piemēram, "Google" mērķis nav tikai radīt labāko meklēšanas servisu pasaulē, bet gan kļūt par visas pasaules informācijas uzglabātāju," min Amihajs.
"Shalmor Avnon Amichay Y&R Interactive" radošais direktors stāsta, ka reklāmas nozarē ir vērojams speciālistu egoisms, kas bieži vien traucē sasniegt labākus rezultātus. Tāpat eksperts mudina reklāmas nozares speciālistus plašāk izzināt arī citas jomas, piemēram, teātri, mūziku, muzejus un citas.
Viņš uzsver, ka reklāmas radīšanas procesā jāiziet vairāki posmi, no kuriem viens ir arī nezināšana, kā to paveikt, kura laikā bieži vien reklāmas speciālisti nespēj apslāpēt savu ego un par šo posmu aizmirst.
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš pastāstīja organizatoru pārstāve Olga Sukonnikova, izraēlietis Amihajs patlaban darbojas kā radošais direktors vienā no veiksmīgākajām Izraēlas aģentūrām "Shalmor Avnon Amichay Y&R Interactive". Tāpat viņš ir bijis žūrijas pārstāvis un priekšsēdētājs dažādos starptautiskos festivālos, tostarp "Clio Awards", "Eurobest", "New York Festivals", "Golden Drum", "Cresta".
Amihaja talants un meistarība novērtēta ar vairākiem apbalvojumiem pasaules prestižākajos reklāmas konkursos - viņš saņēmis 17 balvas konkursā "Cannes Lions", septiņus apbalvojumus "Clio", kā arī vairākus "Grand Prix" citos konkursos un festivālos, piemēram, "Directory Awards", "Golden Drum", "FABulous Award".
Biedrība "Latvian Art Directors Club" dibināta 2005.gadā, un katru gadu tā organizē radošās izcilības festivālu "ADwards".
LETA