Starppilsētu autobusos un vilcienos pieaugs biļešu cenas
Bizness un ekonomika

Starppilsētu autobusos un vilcienos pieaugs biļešu cenas

Jauns.lv

Starppilsētu nozīmes maršrutu autobusos un vilcienos no 1. aprīļa pieaugs biļešu cenas, pavēstīja Autotransportu direkcijas (ATD) preses sekretāre Sandra Maļuha.

Braukšanas maksa pieaugs vidēji par 10–11%, taču vienlaikus, autobusu pasažieriem pārvietojoties īsajos attālumos, kas ir līdz 30 km, ārpus lielajām pilsētām, biļešu cenas samazināsies vidēji par 10%.
Braukšanas maksa pieaugs vidēji par 10–11%, taču vienlaikus, autobusu pasažieriem pārvietojoties īsajos attālumos, kas ir līdz 30 km, ārpus lielajām pilsētām, biļešu cenas samazināsies vidēji par 10%.

Vienlaikus viņa vērsa uzmanību uz to, ka autobusu maršrutu posmos, kas pārsniedz 150 kilometru (km), braukšanas maksa pieaugs vidēji par 10–11%, taču vienlaikus, autobusu pasažieriem pārvietojoties īsajos attālumos, kas ir līdz 30 km, ārpus lielajām pilsētām, biļešu cenas samazināsies vidēji par 10%.

Maļuha arī piebilda, ka iedzīvotājiem, pārvietojoties starp mazajām pilsētām un apdzīvotām vietām, turpmāk būs iespēja par līdzīgu samaksu izmantot gan vietējās nozīmes, gan starppilsētu satiksmes autobusus, jo biļešu cenas šajos pārvadājumu veidos izlīdzināsies.

"Biļešu cenu kāpums vairāk skars tos pasažierus, kuri pārvietosies garos starppilsētu maršrutu posmos, bet īsākos attālumos biļešu cenas pat samazināsies uz pazeminātās iekāpšanas maksas rēķina. Piemēram, [autobusa] biļete no Kārsavas līdz Dagdai, kas pašlaik maksā 1,40 latu, no 1.aprīļa kļūs par 15 santīmiem lētāka, savukārt posmā Rīga–Valmiera biļete maksās 3,35 latus līdzšinējo 3,10 latu vietā. Arī pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu ir gaidāms neliels biļešu cenu kāpums, piemēram, biļete no Rīgas līdz Daugavpilij maksās par 25 santīmiem dārgāk – 4,95 latus," informēja Maļuha.

Viņa arī uzsvēra, ka, neskatoties uz ekonomisko lejupslīdi, degvielas cenu kāpumu un valsts dotācijas samazinājumu, starppilsētu tarifu plāns tiek mainīts pirmo reizi pēdējo trijus gadu laikā.

Maļuha norādīja, ka pēdējos gados īstenotie taupības pasākumi, tostarp pārvadātāju pakalpojumu pašizmaksas pārskatīšana un maršrutu tīkla optimizācija, ir bijuši nepietiekami, lai iekļautos būtiski samazinātajā valsts finansējumā un segtu pārvadātājiem radušos zaudējumus. "Tādēļ autopārvadātāji, plānošanas reģioni, Satiksmes ministrija un ATD izstrādāja jaunu taupības pasākumu kopumu. Neliels tarifu kāpums, vidēji 5% līdz 7% apmērā, starppilsētu nozīmes pārvadājumos ir iekļauts šo pasākumu skaitā," paskaidroja Maļuha.

Plānots, ka jauno tarifu ieviešana jau šogad valstij ļaus ietaupīt aptuveni 1,8 miljonus latu un biļešu cenu kāpums pasažieru plūsmu būtiski neietekmēs, viņa piebilda.

Maļuha arī paziņoja, ka tarifu izmaiņas, nelegālo pārvadātāju darbības ierobežošana un autoostu sistēmas reorganizācija ir valdības rīcības plānā ietvertie pasākumi, kuri jāīsteno, lai iekļautos samazinātajā valsts budžeta finansējumā. "Šogad kopējais dotācijas apmērs sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazināts par pieciem miljoniem latu jeb 10%, savukārt pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008.gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012.gadā," klāstīja ATD preses sekretāre.

Savukārt ATD valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs atzina, ka ir atrasts veids, kā ikdienas pārvietošanos atvieglot tieši lauku iedzīvotājiem. "Nedaudz palielinot biļešu cenas, lai kompensētu valsts budžeta finansējuma samazinājumu, esam atraduši veidu, kā ikdienas nokļūšanu uz darbu un skolu atvieglot tieši lauku iedzīvotājiem, kuriem pašlaik tas ir visvairāk nepieciešams," viņš sacīja.

ATD ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.

BNS/Foto: Edijs Pālens/LETA