Bizness un ekonomika

Martā Latvijas televīzijās reklāmu skaits pieaudzis par 23%

Jauns.lv

Martā Latvijas televīzijās (TV) reklāmu skaits pieaudzis par 23%, salīdzinot ar 2011.gadu, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie dati.

"TNS Latvia" Reklāmu reģistrs martā televīzijā ir reģistrējis 119 608 reklāmas un 22 369 sponsorreklāmas gadījumus. Martā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 23%, bet sponsorreklāmu skaits - par 24%, kopumā nodrošinot 23% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters aģentūrai BNS atzina, ka martā novērojams neierasti straujš reklāmas apjoma kāpums, kas ir gandrīz divas reizes lielāks nekā, salīdzinot 2011.gadu ar 2010. gadu.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka, martā citi diennakts laiki ir zaudējuši reklāmu apjomu par labu nakts periodam. Naktī izvietoto reklāmu īpatsvars pieaudzis par 0,5 procentpunktiem. Neskatoties uz izvietoto reklāmu īpatsvara samazinājumu, lielākais pieaugums pēc reklāmu skaita fiksēts rīta stundās, kad TV noraidīts par 53% vairāk reklāmu nekā šajā diennakts laikā 2011. gada martā.

Dati liecina, ka martā TV visreklamētākā nozare ir mazumtirdzniecība, noraidot par 25% vairāk reklāmu nekā 2011.gada martā un atvirzot uz otro vietu zāļu nozari, kas gan izvietojusi par 35% vairāk reklāmu nekā šajā periodā pērn. Pēc krituma februārī mobilo sakaru nozare martā ieņem trešo pozīciju ar 5% kāpumu pret 2011. gadu.

"TNS Latvia"   Reklāmu  reģistra pētījumu veic kopš 1994.gada. "TNS Latvia" līdz ar   TNS  uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

BNS