VM atteikusies no vairākām iecerēm alkoholisko dzērienu reklāmas un tirdzniecības ierobežošanā
Veselības ministrija (VM) atteikusies no vairākām iecerēm alkoholisko dzērienu reklāmu un tirdzniecības ierobežošanā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja VM preses sekretārs Oskars Šneiders.
Alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plānā 2012.-2014.gadam vairs nav paredzēts alkoholisko dzērienu reklāmas aizliegums drukātajos plašsaziņas līdzekļos un vides reklāmās, nebūs aizliegta alkoholisko dzērienu reklāmu televīzijā no plkst.8 līdz plkst.22.
Plāna izstrādātāji attiekušies arī no ieceres aizliegt alkoholisko dzērienu reklāmā iesaistīt sabiedrībā populārus cilvēkus, sportistus un cilvēkus līdz 30 gadu vecumam.
Iepriekš bija iecerēts aizliegt izcelt alkoholisko dzērienu cenas pēc tās pazemināšanas, ja izsludināta alkoholisko dzērienu izpārdošana, cenu pazemināšana vai atlaides. Vairs netiek plānots arī aizliegums alkoholisko dzērienus tirdzniecībai un lietošanai valsts un pašvaldību iestāžu telpās.
Plāns paredzēja arī alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības aizliegumu teritorijās, kam piešķirts tirgus statuss, izņemot sabiedriskās ēdināšanas vietas, kā arī degvielas uzpildes stacijās. Vairs nav paredzēts noteikt, ka alkoholiskos dzērienus atļauts pārdot tikai specializētos veikalos, specializētās tirdzniecības vietās vai izvieto nošķirti no citiem pārtikas produktiem, veidojot atsevišķas sekcijas, nodaļas ar atsevišķām kasēm.
Iepriekš minētos aizliegumus, kas attiecas uz alkohola reklāmu un pārdošanu, VM izslēgusi no alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plāna, ņemot vērā notikušās diskusijas, citu ministriju un nevalstisko organizāciju viedokļus.
Pret plānoto alkoholisko dzērienu reklāmas aizliegumu vides reklāmās iebilda Vides reklāmas asociācija un tās valdes priekšsēdētāja Ilma Kauliņa biznesa portālam "Nozare.lv" pauda gandarījumu, ka asociācijas viedoklis tagad ņemts vērā.
Šneiders pastāstīja, ka pēc plāna izsludināšanas valsts sekretāru sanāksmē, tas ticis saskaņots ar Vides reklāmu asociāciju, Latvijas Reklāmas asociāciju, Latvijas Alus darītāju savienību, Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociāciju, Latvijas Degvielas tirgotāju asociāciju, Latvijas Tirgu savienību, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociāciju un Degvielas tirgotāju un ražotāju savienību.
"Pašlaik ieildzis plāna saskaņošanas process saistībā ar citu institūciju iebildumiem. Tādēļ plāna projekts atbilstoši spēkā esošajai kārtībai tiks iesniegts atkārtoti izskatīšanai valsts sekretāru sanāksmē, kur tad arī tiks lemts par plāna projekta tālāko virzību," sacīja Šneiders.
LETA