Iepazīstamies ar jauno Opel Zafira Tourer. FOTO
Ja esi piedzimis bagātiem vecākiem, tad vari būt drošs, ka tavs sabiedriskais stāvoklis un materiālā labklājība ir garantēta automātiski. Tieši tā var teikt par jauno Opel Zafira Tourer, kas stājies sava pieprasītā priekšgājēja Opel Zafira vietā.
Ņemot vērā, ka Latvijas autobraucējos mājo iedzimts praktiskuma gēns, automobilis ar septiņām sēdvietām un lielu bagāžas nodalījumu nevar nebūt populārs.
Kopš 1998. gada no konveijera lentes noripojuši 2,2 miljoni Opel Zafira. Salīdzinot ar priekšgājēju, Opel Zafira Tourer izaugusi garumā par 19 centimetriem. Šis auto ir mazāks par pilnvērtīgiem septiņvietu miniveniem un, neskatoties uz to, jaunais Zafira modelis sniedz vadītājam un pasažieriem patiešām pārsteidzošu plašumu.
Automobiļa salons ir izveidots labākajās jaunās Opel paaudzes tradīcijās – daudz dažādu slēdžu un podziņu, kā arī anatomiski izdevušies priekšējie sēdekļi. Ja podziņu spaidīšana var nedaudz apgrūtināt, jo, nenovēršot skatienu no ceļa, tās pārskatīt nav iespējams, tad sēdekļi ir tas, kas vajadzīgs tālos pārbraucienos un pilsētas sastrēgumos.
Dzinēju ziņā Opel Zafira Tourer arī neskopojās. Pieci benzīndzinēji (1,4 Turbo ECOTEC ar 120 zirgspēkiem, 1,4 Turbo ECOTEC ar 140 zirgspēkiem, 1,6 CNG Turbo ECOTEC ar 150 zirgspēkiem, 1,8 ECOTEC ar 115 zirgspēkiem un 1,8 ECOTEC ar 140 zirgspēkiem) un trīs dīzeļmotori (2,0 CDTI ECOTEC ar 110, 130 un 165 zirgspēkiem) ir pietiekami liela izvēle jebkurai gaumei.
Vidējais degvielas patēriņš benzīndzinējiem ir no 6,3 līdz 7,2 litriem uz simts nobrauktiem kilometriem atkarībā no konkrētās versijas. Savukārt dīzeļmotoriem tas ir no 4,4 līdz 6 litriem.
Arī ar transmisiju izvēli Opel Zafira Tourer neskopojas. Pēc izvēles pieejamas gan piecu un sešu pakāpju mehāniskās pārnesumu kārbas, gan sešu pārnesumu “automāti”.
Kā jau jebkurā automobilī, liela nozīme ir komforta līmenim. Tie pavisam jaunajai Zafira Tourer ir trīs – Selection, Edition un Cosmo. Attiecīgi, arī cenas sākas ar 14 219 latiem (1,8 ECOTEC, 115 Zs, manuālā piecpakāpju kārba un Selection komforta līmenis) līdz pat 19 578 latiem (2,0 CDTI ECOTEC, 165 Zs, sešpakāpju automātiskā kārba un Cosmo komforta līmenis).
Zafira “niknākā” versija ir pārpilna ar visādiem labumiem. Daži no tiem patiešām ir ērti. Piemēram parkošanās asistents ir ļoti laba lieta, ja esi autovadītājs ar nelielu pieredzi, blondīne vai vienkārši apveltīts ar iedzimtu slinkumu. Cita lieta ir automātiskais tuvo un tālo gaismu pārslēdzējs. Citviet pasaulē, tas noteikti darbojas perfekti. Taču ne Latvijā, kur lielākā valsts teritorija ir liels bezceļa poligons. Piemēram, pa ceļam no Cēsīm uz Rīgu, šī sistēma sarīkoja īstu diskotēku, jo pretīmbraucēju līgano šūpošanos dzimtajās bedrītēs dators uztvēra kā klaju izaicinājumu un reaģēja ar nemitīgu pārslēgšanos.
Secinājums par Jauno Opel Zafira Tourer
Automobiļa izmēri ir par lielu, lai tas kalpotu kā ērta dienesta automašīna tirdzniecības pārstāvjiem un zemākā ranga vadītājiem. Tā nav pietiekami prestiža, lai iekārdinātu vidējā un augstākā ranga vadītājus. Tā ir pietiekami ērta mājsaimniecības ikdienas vajadzībām. Tajā var ērti justies tālākos pārbraucienos. Tātad –
Opel Zafira Tourer ir kā radīta, lai kalpotu kā automobilis ģimenei ar vismaz diviem bērniem.
Opel Zafira Tourer ir lielisks ceļojuma auto neatkarīgi no vecuma, ģimenes stāvokļa un bērnu skaita.
Jaunais Opel Zafira Tourer
Gints Gavers, foto Žanneta Kaminska