Jaunais Range Rover solās būt revolucionārs un unikāls. FOTO
Ceturtās paaudzes Range Rover ne mazums vizuālās iezīmes patapinājis no Evoque.
Auto un tehnoloģijas

Jaunais Range Rover solās būt revolucionārs un unikāls. FOTO

Jauns.lv

Vienīgais automobilis pasaulē, kurā paši pie stūres drīkst sēsties britu karaliskās ģimenes pārstāvji, ir neviens cits kā Range Rover. Arī sirmā karaliene Elizabete II uzskata šo auto par īsti karalisku braucamrīku.

Bet kas mums svešu zemju karaļi, karalienes, prinči un princeses? Mums pašiem savu “karalīšu” un “princīšu” atliku likām, kam ar samta paklājiņiem un citām ekstrām izdabāt nemaz nav tik viegli...

Tomēr jaunais Range Rover solās būt patiešām interesants braucamrīks, jo oficiālajā preses relīzē čumēja un mudžēja ar apzīmējumiem “revolucionārs” un “unikāls”! Kamēr pats Range Rover vēl apskatāms tikai bildītēs, pāragri pieņemt lēmumu par to, vai preses relīze nedaudz nepārspīlē. Gan jau par revolucionārismu un unikalitāti varēsim spriest tad, kad auto ripos pa mūsu pašu dzimtajiem plašumiem.

Pašlaik varam vienīgi secināt, ka dizaina ziņā jaunais Range Rover idejas ir  pasmēlies “dāmu džipiņā” Range Rover Evoque. Pašu ražotāju devīze ir šāda: ar greznību pa bezceļiem. Šķiet, šādu filozofiju arī ievērojuši Range Rover dizainieri, konstruktori un inženieri, radot jauno paaudzi.

Vizuāli automobilis nav izmainījies pilnīgi un pavisam, kā daudzu citu autoražotāju apvidnieku paaudzes maiņās, taču apaudzis ar daudziem patīkamiem dizaina elementiem. Naidīgās haizivs žaunas sānos, Evoque izpildījuma priekšējie lukturi, melnais jumts.

Arī automobiļa interjers nedaudz līdzinās mazākajam brālim Evoque. Salona iekārtojumu varētu nodēvēt par moderno minimālismu. Tajā pašā laikā daudz vairāk funkciju pieejams skārienjutīgajā monitorā. Nekādu sviru, nekādu kloķu – viens vienīgs kosmoss!

Taču ārējais vizuālais tēls un salona iekārtojums nepavisam nav galvenais, kas atšķir šo automobili no iepriekšējās paaudzes Range Rover. Šoreiz galvenā pārmaiņa ir monolīta viengabala bezšuvju alumīnija virsbūve. Šāds piegājiens lietai spēj samazināt varenā visurgājēja svaru par 420 kilogramiem! Tiesa gan, svara samazinājums nedaudz atkarīgs no konkrētās modifikācijas. Piemēram Amerikā Range Rover ar piecu litru V8 dzinēju par iepriekšējo paaudzi vieglāks būs tikai 318 kilogramus. Taču, piekritīsiet, arī tas nav maz.

Eiropas tirgū Range Rover startēs ar trīs dažādiem dzinējiem – trīs litru turbodīzelis TDV6,  jau zināmais 4,4 litru turbodīzelis TDV8 un piecu litru benzīndzinējs ar astoņiem cilindriem.

Range Rover tirgū ir jau 42 gadus. Šajā laikā tas nomainījis tikai trīs paaudzes, un nu pienākusi kārta ceturtajai. Pagaidām plašāka informācija par gaidāmo lepno bezceļa limuzīnu nav. Visticamāk, to varēsim iegūt oktobra sākumā pēc Parīzes starptautiskās autoizstādes, kur jaunais Range Rover piedzīvos savu pirmizrādi. Savukārt tie, kas jau tagad saprot, ka turpmāko dzīvi nespēj iedomāties bez ceturtās paaudzes Range Rover, var sākt rēķināties ar 2013. gada pavasari, kad šis auto būs nonācis veikalos.

Gints Gavers/Publicitātes foto