Tuvplānā Volkswagen up!. FOTO
Saņemu atslēgas un tehnisko pasi, stāvu blakus mazam sarkanam automobilitim un domāju – man to vajadzēja? Apstaigāju tam apkārt un ar aizdomām noskatu mazuli no galvas līdz kājām. Tad aplūkoju sevi blakusmašīnas spoguļstiklā un atkal paveros uz mazuli. Kaut kā tomēr jāmēģina sevi dabūt tur iekšā...
Droši vien attapīgākie jau nojautuši, ka šoreiz kārta pienākusi aizvadītā gada septembrī Frankfurtes autoizstādē oficiāli prezentētajam Volkswagen up!, kurš pavasarī nonācis arī mūsu veikalos. Un ne tikai veikalos. Viens otrs “apiņš” jestri cilpo pa Rīgas ielām!
Droši vien mums, kam grūti pārvarēt savu godkāri un lielummāniju, būs vajadzīgs laiks, lai saprastu, ka automobilis var būt arī mazs. Un pat tik mazs, kā Volkswagen up!. Savukārt citur pasaulē, kur cilvēki ir praktiskāki un ne tik zīmēties kāri, šis auto, visticamāk, ies uz urrā! Nu kaut vai Romā, kur pat parasts Ford Focus liekas kaut kas liels. Es pat teiktu – gigantisks.
Manā rīcībā nonāk Volkswagen up! šā modeļa “visniknākajā” versijā. Vizuālā apskate beigusies, provizoriskā sevis piemērīšana arī. Atveru durvis un spraucos iekšā. Ups! Durvis ir gana platas, lai mans liekais svars tiktu automobilī bez aizķeršanās! Pats dīvainākais, ka, arī iekārtojoties pie stūres, jūtos patiešām ērti. Un vēl dīvainākais ir tas, ka arī blakussēdētājs jūtas tikpat ērti.
Var jau būt, ka plašums un ērtība ir tāpēc, ka sēžam trīsdurvju up!, jo, kā zināms, divdurvjniekiem durvis ir platākas nekā tiem, kam ir četras durvis. Turklāt divas durvis kaut kā uzreiz liek aizmirst par aizmugures sēdekļu rindu, kas ļauj ar pilnu egoisma devu atbīdīties tik tālu, cik vien tas nepieciešams. Četru durvju gadījumā tomēr jāsavelk josta, lai arī aizmugurējiem atliek kāds gabaliņš privātās telpas. Tomēr nevar apgalvot, ka divdurvju versijā aizmugurē nevienu iedabūt nevar. Var! Un man tas pat izdevās! Protams, nespēju pat iedomāties, kādus epitetus man nāktos dzirdēt, ja četratā būtu jābrauc, teiksim, uz Varšavu un atpakaļ. Bet pilsētas robežās tiešām nebija tik traki.
Pavisam ir trīs aprīkojumu līmeņi. Take up – tā dēvētais bāzes aprīkojums, Move up – zelta vidusceļš – un mūsu gadījumā High up – versija “krutajiem” zēniem un meitenēm! Tie ir 15 collu lietie diski, stūres ādas apdare un vēl šādi tādi dizaina un komforta elementi.
Patiesībā jau tas, ko šobrīd redzam zk;a Volkswagen up! ir tikai jaunas ēras sākums. Vācu autoražošanas metrs VW noteikti neradīja šo auto tikai tādēļ, lai piedāvātu 999 kubikcentimetru benzīndzinēju ar 60 zirgspēkiem. Daudzi eksperti pat uzskata, ka up! Volkswagen koncerns ieplānojis kā galveno tirgus cīnītāju tuvākajos desmit gados.
Automobiļa salons patiešām ir ļoti ērts. Interesanti sēdekļi ar integrētiem galvas balstiem, protams, nav regulējami 26 pozīcijās, bet esošās ļauj atrast pilnīgi optimālu pozīciju. Panelis nav ietērpts ādās, hromos, karbonos un sarkankokos, bet tas tikai padarītu mazulīti smieklīgu. Moderns futūristisks salona iekārtojums ir ļoti atbilstošs ārējam veidolam un izmēriem. Gluži kā jebkuras “hruščovkas” virtuvē te viss ir pa rokai un viegli aizsniedzams. Pat blakus sēdētāja durvju loga atvēršanas poga, kas atrodas uz blakussēdētāja durvju rokas balsta... Interesants risinājums Volkswagen up! ir navigācijas sistēma. Tā vienlaikus it kā ir rūpnieciski iebūvēta opcija, bet tajā pašā laikā pilnīgi mobila. Paneļa vidusdaļā iebūvēta plastmasas ķepa, uz kuras uzsēdināt Navigon firmas GPS navigācijas iekārtu. Dodoties ielās kājām, to var ērti noņemt un paņemt līdzi. Turklāt gudrā ierīce rāda ne tikai kustības maršrutu, bet, pieslēgta automobilim, darbojas kā borta dators.
Pārsteigumi negrib beigties! Atveram bagāžas nodalījumu, un tur... WOW! 251 litrs lietderīgās platības. Salīdzinājumam – Peugeot 107, Citroen C1 un Toyota Aygo bagāžas nodalījums ir tikai139 litrus liels, Fiat 500 – 185 litrus liels. Tātad vieta ceļojumu koferim garantēta. Un pat kosmētikas somiņai, kas dažreiz ir lielāka par pašu koferi...
Šķiļam klāt un “dodam grīdā”! Klusums. Tas ir pirmais, kas nāk prātā pie iedarbināta dzinēja. Vismazākās automobiļa klases pakojums ir vienkārši lielisks! Gluži kā pilnvērtīgā luksusa limuzīnā. Šo pārsteidzošo klusumu nedaudz pieslāpē ne tas labākais audiosistēmas skanējums, taču būtu naivi cerēt uz superdārgu mūzikas centru miniklases automobilī.
“Apiņš” īpašu uzslavu pelnījis par manevrēšanas spēju. Vieglā stūre un veiksmīgais piekares regulējums patiešām sniedz baudu no automobiļa vadīšanas. It īpaši jau pilsētas ielās. Pat ne smakas no kartinga! Gluži pretēji. Tam visam klāt šobrīd tik svarīgā taupība. Vidējais degvielas patēriņš jauktajā ciklā nedaudz virs četriem litriem. Un tas, neskatoties uz to, ka atļāvos mazuli izmēģināt uz “jūrmalenes” pat ar ātrumu 130 kilometri stundā. Starp citu – nekādas vainas!
Kam tad īsti būtu noderīgs šāds auto? Jebkam – jaunam un neprecētam čalim, blondīnei, brunetei un pat rudmatei, pensionāram, bezbērnu pārim, tirdzniecības pārstāvim, kurjeram, studentam... Viss ar Volkswagen up! ir labākajā kārtībā. Vēl vairāk – “niknākā” versija bez papildu opcijām maksā nieka 11 500 eiro. Galvenais – tikt galā ar saviem neveselīgajiem un pilnīgi nepamatotajiem kompleksiem. Ne vienmēr tas, kam lielāks, ir veiksmīgākais!
Volkswagen up! Latvijā
Gints Gavers/Foto: Žanneta Kaminska