Bizness un ekonomika

"Rūjienas saldējums" eksportēs produkciju uz ASV

Jauns.lv

Saldējuma ražotājs SIA "Rūjienas saldējums" sācis saldējuma eksportu uz ASV, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Rūjienas saldējums" valdes priekšsēdētājs Igors Miezis.

"Esam sākuši nelielu eksportu uz ASV, kuru ar laiku centīsimies palielināt. Patlaban uz ASV esam nosūtījuši vienu konteineru saldējuma. Klienti ASV visvairāk interesējas par plombīra saldējumu, šokolādes un kļavu sīrupa saldējumiem, kurus piegādājam vafeļu glāzītēs. Turpinām saldējuma eksportu arī uz Skandināvijas valstīm," sacīja Miezis, atturoties precizēt eksportējamos apjomus.

Viņš arī atzina, ka šovasar uzņēmuma pārdošanas apjomi, salīdzinot ar pagājušo vasaru, pieauguši par 20%. To veicinājusi arī neatkarīgas pārdošanas struktūrvienības izveidošana.

"Šogad esam izveidojuši savu pārdošanas struktūru. Agrāk to veica AS "Valmieras piens", bet kopš tā apvienošanās ar AS "Rīgas piena kombinātu" esam pārtraukuši sadarbību. Jaunā struktūrvienība ļauj efektīvāk komunicēt ar veikaliem un elastīgāk reaģēt uz to vēlmēm," sacīja Miezis.

Viņš arī norādīja, ka uzņēmumā ražotā saldējuma pamatvērtība ir nemainīga - augstvērtīgs sastāvs, kur piens un krējums veido 70%-80% no saldējuma masas, neizmantojot lētākās augu tauku izejvielas.

"Ir pagājuši trīs gadi, kopš rosinājām diskusiju Zemkopības ministrijā par vārda "saldējums" aizsardzību, lai ierobežotu lēto augu tauku lietošanu līdzīgi, kā tas izdarīts ar krējumu, sviestu, kvasu. Protams, ka atbalstu neguvām, jo esam "mazi lauķi", kuru teikšana nav ievērojama. Tomēr rezultāts ir redzams - lielie ražotāji sapratuši, ka Latvijas patērētājam piens un krējums ir vērtības, un sākuši lietot piena un krējuma vārdus. Šie vārdi tiek lietoti dārgās reklāmās un uz iepakojumiem, neskatoties uz to, ka krējums tur ir varbūt viena karote uz lielu tilpumu," sacīja uzņēmējs.

Jautāts, vai plānota "Rūjienas saldējuma" tirgus daļas paplašināšana no pašreizējiem 8%-9% uz lielāku, viņš atbildēja noliedzoši.

"Tirgus līderis vienmēr bijis "Rīgas piena kombināts". Pie esošās konkurences iegūt vēl lielāku tirgus daļu ilgtermiņā ir grūti. Vienlaikus uzskatu, ka "Rīgas piena kombināta" izaicinājums ir eksports, nevis vēl pāris procentpunkti Latvijas nelielajā tirgū," norādīja "Rūjienas saldējuma" vadītājs.

Saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju "Rūjienas saldējums" apgrozījums 2011.gadā bija 1,54 miljoni latu, kas ir nedaudz vairāk nekā gadu iepriekš, kad uzņēmums apgrozīja 1,52 miljonus latu.

"Rūjienas saldējuma" peļņa pērn bija 103 680 latu salīdzinājumā ar 114 759 latiem 2010.gadā.

Uzņēmuma lielākais īpašnieks ar 84% kapitāldaļu 289 565 latu vērtībā ir SIA "Rogul", bet 16% kapitāldaļu pieder Miezim.

Savukārt "Rogul" 100% kapitāldaļu īpašnieks ir kādreizējais "Valmieras piens", bet patlaban - AS "NP Foods" valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

LETA

Tēmas