Sešas „pirmās lietas pasaulē”, kas pieder Renault ZOE
Parīzes izstādē Renault stendā bija tikai trīs modeļi, no kuriem divi izpelnijās vairāku mediju rīkotu aptauju godalgotas vietas.
Auto un tehnoloģijas
2012. gada 22. oktobris, 12:48

Sešas „pirmās lietas pasaulē”, kas pieder Renault ZOE

Jauns.lv

Kamēr vieni apgalvo, ka elektromobiļi ir autoindustrijas nākotne, citi skeptiski smīn un paliek uzticīgi fosilajai degvielai. Taču autoražotāji paši ir visnotaļ lepni par savu veikumu ekoloģijā un nebeidz vien lielīties.

Parīzes ielās, līdzīgi kā citviet Eiropā, elektroautomobiļu uzlādes stacijas nav nekāds retums. Interesanti vērot, kā pie “stabiņa” piestāj glītas blondīnes vadīts mazauto, pēc franču modes atrod vietu, izstumdot priekšā un aizmugurē stāvošos, tad no “stabiņa” līdz automobilim tiek novilkts elektriskais vads, un uzlāde sākusies, kamēr pati elektromobiļa īpašniece pazūd mājīgā kafejnīcā.

Mums šāds process vēl ilgi būs svešs. Pat neskatoties uz dažiem municipalitātes elektrokāriem. Vidusmēra cilvēkam pilsētas rotaļlieta bez valsts atbalsta nav pa kabatai. Savukārt degvielas akcīzes nodoklis, visticamāk, ir tīkamāks par tīru gaisu pilsētas centrā.

Elektroautomobiļu ir daudz un dažādi. Mums, benzīna, dīzeļdegvielas un gāzes patērētājiem, grūti spriest par šīm tehnoloģijām, jo tikai retais no mums ir pamanījies izmēģināt labi ja dažus no tiem. Pēc Parīzes automobiļu izstādes franču žurnāla “Auto Plus” lasītāji atzinuši Renault ZOE par “labāko zaļo auto”. Tad nu sešas lietas, ar kurām paši Renault ZOE radītāji lepojas visvairāk.

1. Pasaulē pirmais sērijveida elektromobilis, kura cena ar nodokļu atlaidēm (Francijā) ir, sākot no 13 700 eiro.

2. Pasaulē pirmais sērijveida elektromobilis, kura nobraukuma intervāls pēc NEDC cikla ir 210 kilometru.

3. Pirmā automašīna, kuras standarta aprīkojumā ietverta Range OptimiZEr  – sistēma, kas radīta, lai optimizētu reālā nobraukuma intervālu visos braukšanas apstākļos. Tā, piemēram, pilsētu iedzīvotāji var plānot, ka nobraukuma intervāls būs no 100 līdz 150 kilometriem atkarībā no braukšanas stila un laikapstākļiem.

4. Pateicoties Caméléon bateriju uzlādētājam, ZOE ir pirmais elektromobilis, kas var tikt pilnībā uzlādēts laikposmā no 30 minūtēm līdz 9 stundām atkarībā no uzlādes stacijā pieejamās jaudas (no 3 kW līdz 43 kW), turklāt izmantojot viena tipa savienotāju ar automašīnu.

5. Pirmais elektromobilis, kas veicina plašu ātrās uzlādes staciju izveidi, kas ir ērtāk lietojamas un ekonomiski izdevīgākas.

6. Pirmā Renault automašīna, kuras standarta aprīkojumā iekļauta Renault R-Link – integrētā multimediju sistēma.

Gints Gavers/Foto: Žanneta Gavere