No 1. novembra spēkā stājas jaunais riepu marķējums
Pēc Eiropas Komisijas domām riepas ir tieši tā automobiļa sastāvdaļa, kas līdz pat 30 procentiem ietekmē degvielas patēriņu.
Auto un tehnoloģijas

No 1. novembra spēkā stājas jaunais riepu marķējums

Jauns.lv

Pirms vairākiem gadiem riepinieki pukojās, ka, vadoties pēc Latvijas likumdošanas, uz pārdodamās riepas obligāti jābūt uzlīmei ar produkta nosaukumu latviešu valodā – konkrētajā gadījumā ar uzrakstu “riepa”. Ja nu pēkšņi kāds padomā kaut ko citu.

No šā gada 1.novembra, stājas spēkā Eiropas Savienības regula par riepu marķēšanu. Uz jaunās uzlīmes ar skaidrām un viegli saprotamām piktogrammām būs attēlota informācija par trīs svarīgiem riepas parametriem (degvielas patēriņa efektivitāte, saķere uz slapjas ceļa virsmas un ārējais rites troksnis), kas palīdzēs patērētājiem, pērkot riepas, tās izvēlēties, pamatojoties uz pilnīgāku informāciju. Tāpat, kā visiem zināmā sadzīves tehnikas, energoefektivitātes marķējuma gadījumā preces veiktspēju klasificēs skalā no "G" (slikta) līdz "A" (vislabākā).

Tā kā riepas nosaka 20 līdz 30 % no transportlīdzekļa kopējā degvielas patēriņa, izvēloties "A" klases riepu pēc tās degvielas patēriņa efektivitātes, gadā var ietaupīt 170-230 eiro par degvielu, salīdzinot ar visvājākās veiktspējas modeli. Ņemot vērā to, ka "A" klases riepas maksā dārgāk nekā "G" klases riepas (240-320 eiro par četru riepu komplektu), kritiskais punkts tiek sasniegts otrajā gadā pēc to iegādes, tas ir, labu laiku pirms augstas kvalitātes riepu kalpošanas laika beigām.

Jaunā uzlīme palīdzēs taupīt enerģiju sektorā, kurā dominē tikai fosilā degviela un izplūst ļoti daudz CO2, autotransports kļūs videi draudzīgāks, mazinoties mūsu atkarībai no ievestās naftas. Patērētāji, kuriem ir informācija un kuri izvēlēsies labākas kvalitātes riepas, rosinās ražotājus uzlabot visus trīs riepu parametrus. Tādējādi palielināsies nozares konkurētspēja un tiks likti pamati ilgtspējīgam patēriņam un ražošanai.

Tādas ir Eiropas Komisijas domas par savu jaunievedumu. Pilnīgi iespējams, ka riepu tirgotājiem jau tuvākajā laikā radīsies savs viedoklis par jauno marķēšanas sistēmu, kas patiesībā uzņemas atbildību par solītajiem labumiem. Vai autovadītājs varēs vērsties ar pretenziju pie riepu pārdevēja vai ražotāja gadījumā, ja viņa iegādātās “A” klases riepas nenodrošinās solīto 170 – 230 eiro ietaupījumu degvielas iegādei? Droši vien atbildes uz šādiem jautājumiem iegūsim vien pēc kāda laika, kad jaunā marķējuma standarti būs izmēģināti dzīvē. Jau tuvākā laikā padalīsimies ar riepu ražotāju un pārdevēju viedokļiem.