Krīzes laikā pārpirkti 70% skaistumsalonu, daudzi beiguši eksistenci
Skaistumkopšanas salonu bizness esot ļoti grūti prognozējams, uzskata uzņēmēja Traniņa.
Bizness un ekonomika

Krīzes laikā pārpirkti 70% skaistumsalonu, daudzi beiguši eksistenci

Jauns.lv

Ekonomiskās krīzes laikā aptuveni 70% skaistumkopšanas salonu ir nomainījušies īpašnieki, stāstīja skaistumkopšanas salona "Aqua Villa SPA", solārijstudijas "Bonitta" un veikala "Bonitta Cosmetics" īpašnieces SIA "Bonitta" valdes locekle Laina Traniņa.

Proti, daudzi saloni tika pārdoti ārvalstu uzņēmējiem, daudzi beiguši darbību. "Salonu bizness kopumā Latvijā ir ne tikai viens no vispārpirktākajiem, bet arī viens no sarežģītākajiem biznesa veidiem, jo tas ir grūti prognozējams, pakļauts vairākām ietekmēm," norādīja uzņēmēja.

Liela uzmanība jāvelta darbinieku izglītošanai, apmācībām. Tāpat ļoti svarīgi, lai ir maksātspējīgi klienti, kuriem var sniegt salonu pakalpojumus. Tāpēc, lai vispār gribētu palikt Latvijā un turpināt vadīt savu uzņēmumu, nepārdodot uzņēmuma kapitāldaļas, uzņēmējam ir jābūt entuziastam un jātic veiksmīgai valsts attīstībai, atzina Traniņa.

Runājot par uzņēmuma attīstības iespējām ārpus Latvijas, uzņēmēja atzīmēja, ka "Bonitta" ir bijuši piedāvājumi izveidot SPA salonus Krievijā un Ukrainā. Taču uzņēmuma plānos patlaban vēl ir turpināt attīstību Latvijā. "Lai veidotu, piemēram, franšīzi, jābūt ne tikai finansiāliem resursiem, bet arī cilvēku resursiem un pieredzei. Turklāt jāatzīmē, ka viena lieta ir ražošana, kurā kā darbaspēks tiek izmantotas mašīnas, bet skaistumkopšanā tomēr strādā cilvēki, kuri veic tā dēvēto roku darbu."

LETA, Foto: Ieva Čīka/LETA, shutterstock