Bizness un ekonomika

Tirgotāji: piparkūku cenas šogad nav pieaugušas

Jauns.lv

Piparkūku cenas šogad Latvijā nav pieaugušas, salīdzinot ar pagājušo gadu, pastāstīja aptaujātie tirgotāju pārstāvji.

Mazumtirgotāja "Rimi Latvia" vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija aģentūrai BNS apliecināja, ka šogad piparkūku cenas saglabājušās pērnā gada līmenī.

Vienlaikus mazumtirgotāja pārstāve atzīmēja, ka šogad "Rimi" veikalos ir plašāks piparkūku klāsts nekā pērn. ""Rimi" veikalos pircēji var iegādāties dažādu veidu pašmāju ražotāju un piegādātāju fasētās un sveramās piparkūkas un piparkūku mīklas – tumšās, gaišās, ar medu un citām Ziemassvētku garšvielām. Pircējiem ir pieejamas vairāk nekā 20 dažādu veidu fasētās un sveramās piparkūkas," klāstīja Podskočija un piebilda, ka tāpat uzņēmuma veikalos var iegādāties uz vietas ceptas piparkūkas, kā arī piparkūku dekorāciju sagataves, lai tās varētu rotāt mājas apstākļos.

Arī veikalu "IKI" apsaimniekotāja "Palink" mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis aģentūrai BNS norādīja, ka "IKI" veikalos cenas piparkūkām šogad nav mainījušās, paliekot pagājušā gada līmenī. "IKI" veikalos pircēji var iegādāties aptuveni 10 dažādu veidu piparkūkas, kuru vidējā cena ir nedaudz virs viena lata.

Janševskis atzina, ka pagaidām būtisks pieprasījuma pieaugums pēc piparkūkām "IKI" veikalos vēl nav novērots. "Prognozējam pieprasījuma pieaugumu vairāk ap decembra vidu, kad cilvēki vairāk sajūtīs svētku tuvošanos un pamazām sāks tiem gatavoties," viņš sacīja.

Arī mazumtirgotāja "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš aģentūrai BNS atzīmēja, ka lielākoties piparkūku cenas uzņēmuma veikalos šogad nav mainījušās, salīdzinot ar pagājušo gadu. "Populārākās piparkūkas arī šogad ir "Laimas" apaļās piparkūkas, un tām cena nav mainījusies," teica Andiņš, taču atzina, ka daži mazāki piparkūku ražotāji cenas ir palielinājuši par 3-6%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

"Maxima" veikalos jau ir novērots pieprasījuma pēc piparkūkām pieaugums. "Šonedēļ, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, pieaugums ir 78%. Tas, visticamāk, saistīts ar to, ka šogad uzreiz piedāvājam plašu piparkūku sortimentu, nevis kā iepriekš - pakāpeniski to paplašinot," sacīja Andiņš.

Viņš arī pastāstīja, ka šogad Vidzemē uzņēmums uzsācis sadarbību ar vietējiem piparkūku ražotājiem, atsevišķos Vidzemes veikalos piedāvājot vietējo ražotāju piparkūkas, kas citos reģionos nav pieejamas.

BNS