Mazda CX-5 kļūst par Japānas Gada auto, Latvijā - tikai par bezceļa karali
Ja kāds nezināja, tad tieši šādi izskatās gepards, kas gatavojas uzbrukt upurim, – Mazda CX-5.
Auto un tehnoloģijas

Mazda CX-5 kļūst par Japānas Gada auto, Latvijā - tikai par bezceļa karali

Jauns.lv

Līdzko esam tikuši galā ar pašmāju Gada auto nominācijām, varam ķerties pie pārējo apspriešanas, kritizēšanas un, ja vēlaties, arī apcelšanas! Galu galā Latvija nav vienīgā, kas grib savu Gada auto!

Būtu samērā dīvaini, ja Japānā par Gada auto izvirzītu Alfa Romeo vai Cadillac. Tāpēc fakts, ja Japānas Gada auto ir arī Japānas autobūves pārstāvis šķiet tikai un vienīgi loģisks. Tiesa, kamēr mēs savās aktivitātēs nodēvējām Mazda CX-5 par bezceļa karali un nominējām tikai kā “Latvijas apvidus auto 2013”, japāņi ir citās domās par šo modeli un izsludinājuši to par Japānas Gada auto 2012-2013

Uzņēmuma Mazda Motor Corporation kompaktais SUV tipa krosovers CX-5 ir atzīts par Japānas Gada auto 2012-2013. Par apbalvojumu 2012. gada 29. novembrī paziņoja Japānas Gada auto konkursa komisija. Tas liecina par to, ka Uzlecošās saules zemes žūrija nu nekādi nebija iespaidojusies no mūsu žūrijas balsojuma, kas gaismā nāca tikai 1. decembrī.

CX-5 bija pirmais modelis, kurā tika izmantotas visas Mazda SKYACTIV tehnoloģijas, tostarp jauns dzinējs, transmisija, virsbūve un šasija. Tas piedāvā uzticamu braukšanu, kā arī vides aizsardzību un drošību. Tas ir arī pirmais modelis, kas pilnībā iemiesoja Mazda jauno dizaina tēmu KODO – Soul of Motion (dvēsele kustībā). Pateicoties dinamismam, tas atgādinot gepardu, kas gatavs mesties virsū savam upurim.

Ar Mazda jaunākās paaudzes SKYACTIV-D tīro dīzeļdzinēju aprīkots CX-5 lepojas ar labām braukšanas spējām, kas līdzīgas 4,0 litru V8 benzīna dzinēja automobilim, jo tas attīsta 420 Nm maksimālo griezes momentu. Vienlaikus tas sasniedz SUV tipa automobiļu klasē zemāko degvielas patēriņu – tikai 4,6 l/100 km, kā arī rada tikai 119 g CO2 izmešu uz kilometru.

Aptuveni deviņu mēnešu laikā kopš CX-5 laišanas tirdzniecībā šā gada februārī Mazda Japānā ir saņēmusi 37 000 pasūtījumu, Eiropā – vairāk nekā 33 000 pasūtījumu, visā pasaulē kopumā – vairāk nekā 128 000 pasūtījumu.

Uz Japānas Gada auto titulu varēja kandidēt visi pasažieru automobiļi, kuru pārdošanas prognozes bija vairāk nekā 500 vienību gadā un par ko tika paziņots vai kas Japānā laisti tirdzniecībā laikposmā no 2011. gada 1. novembra līdz 2012. gada 31. oktobrim. Iepriekšējais Mazda modelis, kas tika atzīts par Japānas Gada auto, bija MX-5 2005. gadā. CX-5 ir ceturtais Mazda automobilis, kas ir ieguvis šo titulu.


Latvijas bezceļa karalis - Mazda CX5

Kasjauns.lv/Foto: Žanneta Gavere