Pētījums: uzticamākie un neuzticamākie automobiļu dzinēji
Viss dzīvē plūst un mainās. Ja pirms pārdesmit gadiem par vienu vai otru automobili sacerēja anekdotes, tad mūsdienās, iespējams, viss sagriezies kājām gaisā. Stereotipi nav labākais padomdevējs!
Izslavētā vācu kvalitāte daudziem kļuvusi kā etalons automobiļu izvēlē. Pat neiedziļinoties sīkumos, lielākā daļa Eiropas autovadītāju vienbalsīgi paziņos, ka kvalitatīvs auto ir Vācijā ražots auto. Arī pie mums Latvijā liels daudzums automobilistu stāv un krīt par vācu kvalitāti, apgalvojot, ka visi pārējie spēkrati nekam nav derīgi. Tiesa gan, pie mums populārākais arguments ir: “Paskatīsimies, kas ar to auto notiks pēc 20 gadiem un 500 000 nobrauktiem kilometriem!”
Pētījumi, ko veikuši apdrošināšanas kompānijas Warranty Direct speciālisti, liecina, ka vācieši plašiem soļiem devušies uz reitingu tabulas tālāko galu, kur par uzticamību ir liela jautājuma zīme.
Pārliecinoši līderi uzticamības ziņā, pēc Warranty Direct pētījumu rezultātiem, ir Honda dzinēji. To rādītājs ir 0,29 procenti, kas nozīmē, ka tikai 0,29 procentos gadījumu ar šiem dzinējiem ir problēmas. Nedaudz zemāk ierindojušies Toyota dzinēji ar 0,58 procentiem un Mercedes Benz ar 0,84 procentiem. Pirmajā piecniekā vēl iespraukušies Volvo dzinēji ar 0,90 un Jaguar ar 0,98 procentiem.
Kā paši neuzticamākie spēka agregāti sarakstā iekļuvuši MG Rover dzinēji ar 7,88 procentiem. Audi ieņēmis priekšpēdējo vietu ar 3,71 procentu un Mini trešais no lejas ar 2,51 procentu. Tikai par mata tiesu labāk sokas Opel Lielbritānijas darinājumiem Vauxhall, kas tikuši pie 2,46 procentiem.
Visi pārējie ir kaut kur pa vidu. Tas, protams, ir tikai vienas konkrētas kompānijas pētijums. Kompānijas, kas tērē savu naudu šo dzinēju remontēšanai. Ilgdzīvotāji ir cits stāsts, un to, visticamāk, neviens nepētīs. Lai gan kāda tam nozīme – jauniem automobiļiem ir garantija un apdrošināšana, savukārt visi pārējie ir tikai un vienīgi laimes spēle, kuras rezultāts ir neprognozējams.