Trīs mēnešos pārdod 418,6 miljonus mobilo telefonu
Pusmiljards telefonu vienā ceturksnī. Loģiski domājot katram planētas iedzīvotājam jau sen vajadzētu būt pilnai somai ar telefoniem! Tomēr vairāk par trīs vienam lietotājam nav gadījies redzēt.
Auto un tehnoloģijas

Trīs mēnešos pārdod 418,6 miljonus mobilo telefonu

Jauns.lv

Pat slikti metas iedomājoties, kas notiks, ja iziesim pastaigāties ar suni bez mobilā telefona kabatā! Patiesībā jau nenotiks nekas, ja neskaita iespēju pabūt brīdi kopā ar savām domām. Ja tādas ir…

Nemācēšu teikt par bērnudārzu, bet sākot no pirmklasnieka mobilais telefons ir visiem. Citiem, lai parādītu savu pirktspēju, citam, lai lietderīgi pavadītu laiku gremdējoties spēlītēs, kādam, lai tramvajā braucot skaļi pastāstītu draudzenei vai draugam par vakardienas ballīti un dažiem, lai ātrāk un efektīvāk veiktu darba pienākumus.

Lai nu kā, bet mobilais telefons mūsdienās ir tikpat nepieciešams kā alu cilvēkam savulaik bija akmens cirvis. Tehnoloģijas mainās ne dienām, bet stundām, tāpēc telefonus nākas mainīt bieži. It īpaši tad, ja runājamais aparāts kalpo arī kā statusa un konkrēta sociālā slāņa piederības simbols. Tāpēc telefonu tirgus pasaulē nenogurstoši aug.

Pēc analītiķu grupas IDC datiem šā gada pirmajos trīs mēnešos esam nopirkuši 418,6 miljonus mobilo telefonu. Tas ir par 4 procentiem vairāk nekā aizvadītā gada pirmajā ceturksnī. 2012. gada pirmajos trīs mēnešos tika pārdoti 402,4 miljoni telefonu.

Turklāt šā gada sākums iezīmējis jaunu telefonu tirgus tendenci – viedtālruņu svara kausi ņēmuši virsroku pār parastajiem mobilajiem telefoniem.

Lai nu kā, bet mobilais telefons mūsdienās ir tikpat nepieciešams kā alu cilvēkam savulaik bija akmens cirvis.
Lai nu kā, bet mobilais telefons mūsdienās ir tikpat nepieciešams kā alu cilvēkam savulaik bija akmens cirvis.

Otrā vieta pienākas Nokia. Viņi realizējuši šā gada pirmajos trīs mēnešos 61.9 miljonus sarunu ierīču. Tas ir par 20 miljoniem mazāk nekā pagājušā gada sākumā, taču 14.8 procentus no kopējā tirgus apjoma Nokia sev nodrošina.