SIM kartes nav drošas! Tās ir šifrētas ar 1977. gada kodu
Ar šādas šķietami nevainīgas detaļas starpniecību ļaundari var pamatīgi pabojāt mūsu sirdsmieru.
Auto un tehnoloģijas

SIM kartes nav drošas! Tās ir šifrētas ar 1977. gada kodu

Jauns.lv

Ja kāds nezina, tad SIM karte ir tāds mazs štruntiņš, ko ievieto mobilajā tālrunī un dažās citās elektroniskajās ierīcēs, lai tās spētu pilnvērtīgi veikt savas funkcijas.

Izrādās, ka šis mazais štruntiņš jeb gudri izsakoties SIM karte spēj sabojāt mums teju visu dzīvi, ja vien kāds gana izglītots ļaundaris to vēlēsies. SIM kartēs atklāts vājais punkts, ar kura palīdzību hakeri var nosūtīt jūsu vietā īsziņas jeb SMS, pāradresēt, noklausīties un pat ierakstīt jūsu sarunas. Ar šādu informāciju dalījies biznesa izdevums Forbes.

Vācu kriptologs un digitālās aizsardzības inženieris Karstens Nols šā vājā punkta meklējumiem veltijis veselus trīs gadus un viņa darbs vainagojies panākumiem. Viņš rūpīgi analizējis vairāk kā tūkstoti SIM karšu drošības kodus un secinājis, ka tie balstīti uz DES (Digital Encryption Standard) šifra pamata. Savukārt pats šifrs izstrādāts vēl tālajā 1977. gadā!

Ir arī labā ziņa -  ne visas SIM kartes ir “uzlaužamas”. Tikai aptuveni ceturtā daļa no tām var būt pakļautas hakeru ļaunprātībām. Protams, arī ceturtā daļa nozīmē neskaitāmus miljonus mobilo telefonu lietotāju.

Kā tad īsti ļaunie datorģēniji var izmantot SIM kartes vājo punktu? Vispirms jau jūsu vietā nosūtīt maksas SMS. Vēl vienmēr pastāv iespēja uzzināt, kur konkrētajā brīdī atrodaties. Ja būsiet kādu ļoti ieinteresējis, tad šādā veidā iespējams noklausīties un pat ierakstīt jūsu sarunas gan tad, kad zvanāt pats, gan tad, kad zvana jums.

Tomēr Nola kungs ir pārliecināts, ka pagaidām ir vienīgais, kurš atklājis SIM karšu ievainojamību un domā, ka vismaz vēl kādu pusgadu varam būt mierīgi. Savukārt divi vārdā nenosaukti mobilo sakaru operatori jau uzsākuši darbu pie drošības jautājumiem un, līdz ko tie būs izstrādāti, tiks nodoti arī citu mobilo sakaru operatoru rīcībā.

Gints Gavers, Foto: Ieva Čīka/LETA