Opel Adam. Ādams Opels kapā apgrieztos otrādi. FOTO
Lielākais kompliments šim vācu autobūves eksemplāram ir tas, ka vācu tūristi aplenca šo auto Rīgas stāvvietā un apbrīnoja ar skaļiem izsaucieniem.
Auto un tehnoloģijas

Opel Adam. Ādams Opels kapā apgrieztos otrādi. FOTO

Jauns.lv

Katrs automobilis ar laiku kļūst par “opeli”. Tā jokoja, kad Opel vēl bija lieli un samērā tizli. Dažiem auto tā ir traģiska perspektīva, bet citiem – godpilna nākotne.

%object=topobject%> Opel Adam pēc apmēram mēneša svinēs savu pirmo dzimšanas dienu. Aizvadītā gada Parīzes auto izstādē pirmo reizi publiski tika atrādīts šis jaunais un atšķirīgām jūtām uztvertais automobilis.

Visticamāk, šis pilsētas mazulis radies, lai konkurētu ar Mini Cooper un Fiat 500. Abi  konkurenti ir vēsturiska klasika un viegli brauc cauri ar savu priekšgājēju nemirstošo slavu. Opel Adam savas pozīcijas jāiekaro no nulles. Diemžēl nav pieejama statistika, cik Adam modeļu Latvijā reģistrēti šobrīd, taču jaunais Opel mazulis tā biežāk sastopamā automašīna ne Latvijā, ne citur Eiropā.

Un kāpēc tad Ādams Opels kapā apgrieztos otrādi? Pirmkārt, tāpēc, ka viņa vārdā nosaukts vismazākais zīmola eksemplārs, lai gan Opeļa kungs vienmēr lepojies ar lieliem dīvānveidīgiem spēkratiem, kas vairāk iederētos Amerikas plašumos. Otrkārt, Ādams Opels noteikti būtu pārsteigts, ka visa viņa mūža darbs tagad vairāk uztverams kā izprieca un ne kā transporta līdzeklis nopietniem onkuļiem.

Tikmēr mēs sēžamies vienā no Opel Adam un ripināmies pat veselus 700 kilometrus. Turklāt darām to trijatā, kas varētu izlikties dīvaini, spriežot pēc automobiļa gabarītiem.

Šis nav auto, ar kuru gribētos doties tālākā ceļojumā vai izmantot ikdienā, ja dienā jānostūrē vairāk par 100 kilometriem. Tas ir tipisks jauniešu pilsētas auto. Tam apliecinājums ir maģiskā “pilsētas režīma” podziņa, kas padara stūres rata kustības tik vieglas, ka pat sāk pārņemt slinkums to grozīt vispār. Lai gan šāda opcija pilsētas džungļos ir tiešām laba, jo, parkojoties šaurā kabatiņā, pasaudzē mūsu bicepsus.

Lai cik neticami tas izklausītos, bagāžas nodalījumā vietu atrada trīs prāvas ceļa somas. Vienīgā neērtība braucienam trijatā – izkļūšana pa vienām durvīm. Pa vienām, jo vadītājs parasti savas durvis rezervējis tikai un vienīgi savām vajadzībām. Principā jau to pieprasa arī ceļu satiksmes drošība.

Nav divu vienādu Opel Adam. Un tas patiešām priecē, jo šā demo eksemplāra krāsojums nu nekādi neizraisa sajūsmu. Iespējams, pat gluži pretēji – kā var nokrāsot tik dzīvespriecīgu mazuli tik neizteiksmīgos toņos?

Opel Adam Glam - tā pareizi jādēvē konkrētais testa modelis. Tas nozīmē, ka tā ir trešā – vislepnākā, aprīkojuma versija. Liels skārienjutīgais ekrāns, kam pielietojumu tā arī neizdevās atrast, jo bez navigācijas tajā var vērot vienīgi radio staciju sarakstu, un navigācija šajā komplektācijā nav iekļauta. Panorāmas lūka, smuki vieglmetāla riteņu diki un citas vajadzīgas un mazāk vajadzīgas lietas.

Nedaudz pārsteidza degvielas patēriņš. Mazulītis ar 1,4 litru benzīndzinēju pilsētā pamanijās strēbt pilniem vaigiem, bet ārpus apdzīvotām vietām zem 6,8 litru benzīna patēriņa uz simts kilometriem, braucot ar ātrumu 90 km/h (Igaunijā labāk ātrāk pat neriskēt), tā arī neizdevās. Ražotājs gan solījis 5,5 litrus uz simts kilometriem.


Opel Adam testa brauciens

Kasjauns.lv/Foto: Žanneta Gavere

Tēmas