Jaunais "Nissan Note". Automobilis praktiskajiem džigitiem? FOTO
Nissan, tas ir Patrol. Viss pārējais ar šo firmas zīmi ir tikai reklāmas suvenīri. Tā reiz par Uzlēcošās saules zemē ražotajiem spēkratiem izteicās kāds populāra Krievijas autožurnāla galvenais redaktors.
Ja vēl pirms gadiem desmit šim autožurnālista apgalvojumam varētu nedaudz piekrist, tad tagad situācija krietni mainījusies. Patrol mūsdienās ir kaut kas līdzīgs stacionārajam datoram – visi par to ir dzirdējuši, daudzi redzējuši, bet pārsvarā tomēr izvēlas planšetes vai, ļaunākā gadījumā, portatīvos datorus.
Pirmo Nissan Note modeli atceramies kā nelielu kūtiņu uz riteņiem, kurā ērti ielikt šādas tādas mantas, iesēsties pašam un kaut kur aizbraukt. Aizbraukt tāpēc, ka vajag aizbraukt. Vēl jo vairāk, ja blakus pie krustojuma nostājās tautā tik ļoti iecienītais Juke, tad vecās Note īpašnieku pārņēma neaprakstāmi kompleksi un sevis žēlums.
Neko sliktu nevar teikt arī par Juke. Ja kādam patīk šis nedaudz ekstravagantais dizains, tad kāpēc gan ne? Pēc neliela testa brauciena ar Nissan Juke Nismo, šķiet, pat uzplaiksnīja neliela apskaidrība par šī modeļa izvēles argumentiem. Taču šoreiz stāsts ir par jauno Nissan Note, kuru Latvijas un Lietuvas žurnālisti iepazina interesantā testa braucienā Lietuvā, Trakai apkārtnē.
Neparedzētu apstākļu sakritība parūpējās, lai uz norunāto pasākuma vietu visi Latvijas autožurnālisti dotos katrs savā Nissan Note. Šie paši apstākļi bija parūpējušies, lai, jau izbraucot no Rīgas, mēs kavētu apmēram par stundu. Pesimists to uztvertu kā nelāgu zīmi, taču mēs – kā lielisku iespēju pārliecināties, uz ko spējīgs neliels krosoveram līdzīgs priekšmets.
Ceļa pirmā daļa nav tik svarīga, jo tā pagāja bremzējot pie bedrēm un vēlāk pie fotoradariem. Taču tad sākās pats interesantākais – Lietuvas autostrāde. Par atļautajiem 140 kilometriem stundā, protams, piemirsās, jo Nissan Note ar 1,5 litru dīzeļdzinēju mīlīgi murrāja pat pie ātruma 190 kilometri stundā, lai gan to nevarētu uzskatīt par komforta ātrumu. Cita lieta - līdz spidometra iedaļai 170. Ja ne patiesa bauda, tad ļoti patīkams brauciens bez pārlieku lielas piepūles un nevajadzīga stresa. Secinājums – Vācijas autobāņos nu nekādi nenāksies piesarkušiem vaigiem ripināties pa pirmo joslu pat neriskējot apdzīt kārtējo kravinieku.
Taču tad iebūvētā navigācijas sistēma izspēlēja ļaunu joku – nolēm ietaupīt dažus desmitus kilometrus un notrieca mūs no autostrādes uz mazu, šauru, neaprakstāmi līkumotu ceļu bez jebviena ielāpa vai bedrītes. Te gan jāatzīst, ka, braucot teju uz riska robežas, tā arī neizdevās pārliecinoši turēties līdzi mūsu kolonnas vienīgajai jaunajai Nissan Micra, kas manevrus veica ar tādu vieglumu, itkā būtu dzimusi Alpu kalnos un tur arī mūžu nodzīvojusi. Tomēr nevar apgalvot, ka Note šeit ir pilnīgi nespējīga. Tāpat jau spidometra bulta lēkāja amplitūdā no 100 līdz 130 km/h.
Pietiekami pilnā komplektācijā Nissan Note ir pat vairāk nekā aprīkots ar dažādām opcijām. Dažas no tām Latvijā nedarbojas nemaz, dažas ar zināmu piepūli. Taču, kā izrādās, cilvēki dzīvo ne tikai Latvijā un tur ar šīm lietām viss ir labi. Piemēram, joslu atpazinējs. Šī opcija neļauj šķērsot ceļa apzīmējumu starp joslām, neieslēdzot pagrieziena rādītāju. Neļaušana izpaužas kā spalgs pīkstiens un gaismas signāls vadības panelī. Pie mums ceļa apzīmējumi ir tikai retās vietās sastopama ekstra, tāpēc histēriski pīkstieni atskan tur, kur gudrā ierīce uz ceļa pamana kaut ko kaut nedaudz līdzīgu apzīmējumam – kādu gaišākas krāsas ielāpu vai pat bedri. Vēl Nissan Note var lepoties ar 360 grādu ārskata kameru, kuru lieliski varējām izmēģināt braucot ar aizsegtiem logiem. Protams, ir arī ceļa zīmju atpazinējs un vēl šādas tādas elektroniskās ierīces.
Jaunā Note pieejama tikai un vienīgi ar mehānisko piecu pārnesumu kārbu. Savukārt dzinēji ir divi – 1,2 litru benzīnmotors un 1,5 litru dīzeļdzinējs. Lai arī jauda abiem spēka agregātiem ir teju vienāda, brauciens ar 1,5 litru dīzeli ir baudāmāks. Gan no dinamikas viedokļa, gan degvielas patēriņa aspektā. Pēc trakulīgā brauciena, kur gala mērķi sasniedzām vien ar 15 minūšu nokavēšanos, vidējais degvielas patēriņš rādija vien skaitli 5,2. Tas liek domāt, ka prātīgā braukšanas režīmā dīzeļdegviela tērējas vien labi jā kādi 4,5 litri uz simts norauktiem kilometriem.
Savs prieks no jaunā Nissan Note tiks arī latvietim praktiskajam. Bagāžas nodalījums ir diezgan ietilpīgs un ar atlocītām aizmugurējā sēdekļa atzveltnēm vieta bagāžai ir kaudžu kaudzēm. Veikls uz ceļa, ietilpīgs saimniecībā un ja vēl ar stikloto panorāmas jumtu, tad laime pilnībā! Starpcitu, 90 zirgspēku jaudīgais dīzelītis spēj ieripināt Note līdz simtam 11,2 sekundēs.
Jāpiebilst, ka jaunais Nissan Note pie mums iegūstams sākot no 8140 latiem jeb 11 582 eiro. Tiesa gan, tā ir bāzes versija ar jau krietni pieticīgāku aprīkojumu – Visia City, kura krūtīs pukst 1,2 benzīna sirds. Dāsnākā versija Tekna ar 1,5 dīzeļdzinēju izmaksās 12 030 latus vai 17 117 eiro. Tāda, lūk, ir tā jaunā Note.
Jaunais Nissan Note
Kasjauns.lv, Foto: publicitātes foto