Krievijas iedzīvotāji nepatriotiski atbild uz Putina prasību sievietēm dzemdēt vairāk un rekordātri steidz izpirkt kontracepcijas līdzekļus
foto: REUTERS/SCANPIX
Demonstrācija 2011. gadā Maskavā, kur Putins attēlots ar prezervatīvu ap kaklu — pēc viņa piezīmes, ka pret vēlēšanu rezultātu viltošanu protestējošo baltās šalles noturēja par prezervatīviem.
Pasaulē
2024. gada 28. augustā, 13:54

Krievijas iedzīvotāji nepatriotiski atbild uz Putina prasību sievietēm dzemdēt vairāk un rekordātri steidz izpirkt kontracepcijas līdzekļus

Ārzemju nodaļa

Jauns.lv

Kamēr Krievijas diktators Vladimirs Putins regulāri aicina uzlabot dzimstību valstī, par potenciālo lielgabalgaļas krājumu papildināšanu vēl vairāk interesējoties pēc invāzijas Ukrainā, viņa pavalstnieki uz to atbild galīgi nepatriotiski, nodarbojoties ar sabotāžu.

Krievijas iedzīvotāji nepatriotiski atbild uz Puti...

Izrādās, Krievijas iedzīvotāji atklāti sabotē Putina prasību valdībai nodrošināt līdz 2030. gadam dzimstības līmeņa paaugstināšanos, rekordlielā skaitā iepērkot kontracepcijas līdzekļus, un šādā kaitnieciskā darbībā iesaistās gan sievietes, gan vīrieši.

Pēc pirmā pusgada rezultātiem prezervatīvu un kontracepcijas tablešu pārdošana Krievijā pieaugusi gan naudas izteiksmē, gan skaitliskajā izteiksmē. Šo līdzekļu iegādei iztērētā summa ir kļuvusi par maksimālo vismaz pēdējo piecu gadu laikā. Par to, atsaucoties uz analītiskās kompānijas "DSM Group" ziņojumu, raksta lietišķais izdevums "Vedomosti".

Šajā Putina rīkojuma "sabotāžas" aktā labi nepelnījušas aptiekas. "Vedomosti" norāda, ka aptieku tīklu ieņēmumi pieauga līdz 19,3 miljardiem rubļu (190 miljoni eiro). Tajā pašā laika posmā pagājušajā gadā rezultāts bija 16,7 miljardi, bet 2022. gadā – 17,2 miljardi rubļu. Iepriekšējos trīs gados pārdošanas apjomi bija 12,1-13,5 miljardu rubļu līmenī.

Aptieku tīkla "36,6" amatprsonas paziņoja, ka prezervatīvu pārdošana palielinājās par 8 procentiem, bet kontracepcijas tablešu pārdošana – par 10 procentiem. Tirdzniecības vieta "Zdravsiti" ziņoja par kontracepcijas tablešu pārdošanas apjoma pieaugumu 22 procentu apmērā, bet "Wildberries" — par kontracepcijas līdzekļu pārdošanas apjoma pieaugumu 25 procentu apmērā.

"Infoline-analytics" ģenerāldirektors Mihails Burmistrovs uzskata, ka šo dinamiku veicina aizvien labāka jauniešu informētība par dzimumaudzināšanu, savukārt "RNC Pharma" attīstības direktors Nikolajs Bespalovs apgalvo, ka Krievijas iedzīvotāju nevēlēšanos aizgūtnēm radīt pēcnācējus ietekmē arī ekonomiskā situācija valstī, kas nebūt nav labvēlīga.