Francijas jaunā iniciatīva apdraud modes namus un luksusa zīmolus
Francijā no oktobra ieviesīs sistēmu, kas mudinās apģērbu un apavus salabot, nevis izmest un pirkt jaunus.
Pēc Ekoloģijas un ilgtspējīgas attīstības ministrijas pārstāves vārdiem, katru gadu Francijas izgāztuvēs nokļūst 700 000 tonnu apģērbu un apavu. Lai mazinātu atkritumu kalnus, atbalstītu remontdarbnīcas un pat radītu jaunas darba vietas, valdība izstrādājusi piecu gadu programmu 154 miljonu eiro vērtībā.
Darbnīcas, kas tai pievienosies, varēs piedāvāt klientiem atlaides, piemēram, septiņus eiro par jaunu papēdi vai desmit līdz 25 eiro par oderi žaketei.
Pagājušajā gadā vien Francijas veikalos nonāca 3,3 miljardi vienību apģērba, apavu un mājas tekstila, kas daudzkārt pārsniedz reālās vajadzības.
Tikmēr tirgotāji ir nobažījušies. Paskāls Morans no Augstās modes federācijas paudis, ka jaunā ierosme var skart luksusa zīmolus, ar ko Francija ir tik slavena.
Vēl viens jaunievedums būs prasība no nākamā gada uz apģērba un apavu marķējuma norādīt to ietekmi uz vidi – cik daudz ūdens un ķimikāliju patērēts ražošanā, vai prece satur mikroplastmasu, kas var nokļūt dabā, vai izmantots pārstrādāts materiāls.
Francijas modes industrija ir viena no lielākajām valsts ekonomikas nozarēm, kuras apgrozījums pērn bija ap 66 miljardiem eiro. Francija ieņem ceturto vietu Eiropā pēc augstās modes eksporta, bet paši francūži 2020. gadā apģērbam iztērēja vidēji 430 eiro, mazāk nekā Eiropā kopumā.