Kalifornijā tapis pirmais ātrgaitas vilciens, kas pilnībā darbināms ar saules enerģiju
Saskaņā ar Kalifornijas ātrgaitas dzelzceļa pārvaldes datiem ilgi gaidītais Kalifornijas ātrgaitas vilciens tiks darbināts ar saules enerģiju.
Līdz šim Kalifornijas ātrgaitas dzelzceļa pārvaldes jaunajam daudzsološajam projektam ir bijis grūts ceļš.
Īlons Masks šo ātrgaitas vilcienu, kas savieno 1287,5 kilometrus štata teritorijā, nodēvēja par "ložu vilcienu, kas ir gan viens no dārgākajiem uz vienu jūdzi, gan viens no lēnākajiem pasaulē".
Tam bija jākļūst par jaunas revolucionāras transporta sistēmas sākumu, kas savienotu ASV rietumu piekrasti līdz pat Vankūverai Kanādā. Tā virzītos arī uz austrumiem līdz Lasvegasai, bet pēc tam šķērsotu visu kontinentu. Šo shēmu atbalstīja prezidenti Obama un Baidens.
Kad 2008. gadā projekts tika apstiprināts, tā aplēstā cena bija 33 miljardi ASV dolāru (30 miljardi eiro), un plānotais atklāšanas datums bija 2020. gads. Taču 2023. gadā sistēma vēl ne tuvu nav pabeigta, un līdz šim tā ir izmaksājusi 19,8 miljardus ASV dolāru (aptuveni 18 miljardus eiro), bet kopējais aprēķinātais rēķins ir 128 miljardi ASV dolāru (116 miljardi eiro).
Tomēr pagājušajā mēnesī, 15 gadus pēc sākotnējās apstiprināšanas, Kalifornijas ātrgaitas dzelzceļa pārvalde paziņoja, ka jaunā sistēma tagad tiks pilnībā darbināta ar saules enerģiju, tādējādi īstenojot sākotnējo solījumu, ka tā būs videi draudzīga alternatīva automaģistrālēm un lidojumiem.