"Kādu dienu ikviens zinās manu vārdu," draudzenei teicis pilots - masu slepkava
28 gadus vecais pilots, kurš apzināti ietrieca lidmašīnu kalnos, bijis psihiski nestabils.
Pasaulē

"Kādu dienu ikviens zinās manu vārdu," draudzenei teicis pilots - masu slepkava

Jauns.lv

Vācijas zemo cenu aviosabiedrības "Germanwings" lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics, kurš šonedēļ tīši izraisīja šīs lidmašīnas katastrofu Francijas Alpos, kurā gāja bojā 150 cilvēki, savai bijušajai draudzenei reiz teicis, ka "kādu dienu ikviens zinās manu vārdu", vēstīja Vācijas laikraksts "Bild".

"Kādu dienu ikviens zinās manu vārdu," draudzenei ...

Intervijā 26 gadus vecā stjuarte, kas identificēta kā Marija V., izdevumam sacījusi, ka, uzzinot par katastrofu, atcerējās, ka Lubics pērn viņai sacījis, ka "kādu dienu es izdarīšu ko tādu, kas mainīs visu sistēmu, un ikviens zinās manu vārdu un to atcerēsies".

Francijas prokuratūra ceturtdien paziņoja, "Germanwings", kas pieder Vācijas nacionālajai lidsabiedrībai "Lufthansa", lidmašīnas katastrofu tīši izraisījis Lubics. Aviokatastrofā bojā gāja 144 pasažieri un seši apkalpes locekļi.

Tā dēvēto lidmašīnas melnās kastes ieraksti liecina, ka 27 gadus vecais otrais pilots Lubics otrdien aizslēdza pilota kabīnes durvis un nelaida iekšā galveno pilotu, tīši izraisot reisa "4U 9525" lidmašīnas ietriekšanos Alpu kalnainajā apvidū. Francijas prokuratūra paziņojusi, ka notikušais varētu būt pašnāvība un masu slepkavība.

Francijas premjerministrs Manuels Valss paziņoja, ka visas pazīmes "norāda uz rīcību, ko mēs nevaram aprakstīt: noziegums, trakums, pašnāvnieciskums".

Vācijas prokuratūra ir paziņojusi, ka kratīšanas laikā Lubica dzīvesvietā atrasti "medicīnas dokumenti, kas norāda uz esošu slimību un pienācīgu medicīnisko ārstēšanu", tostarp "saplēstas un pašlaik spēkā esošas slimības lapas, tostarp par katastrofas dienu".

Slimību prokuratūra neprecizēja, bet plašsaziņas līdzekļos izskanējis, ka viņam bijusi smaga depresija.

"Bild" vēstīja, ka jaunā sieviete, kas ir "ļoti šokēta" par notikušo, ar Lubicu Eiropas reisos pērn lidojusi piecus mēnešus un šajā laikā, kā domājams, viņus saistījušas arī romantiskas attiecības.

Ja Lubics patiešām apzināti izraisīja katastrofu Alpos, "iemesls tam ir tāds, ka viņš saprata, ka veselības problēmu dēļ viņa lielais sapnis par darbu "Lufthansa" kā lidmašīnas kapteinim un tālo reisu pilotam praktiski ir neiespējams", viņa teikusi "Bild".

Pāris izšķīries, "jo kļuva arvien skaidrāks, ka viņam bija problēma," atzina otrā pilota bijusī draudzene, kas atklāja, ka Lubics nereti naktīs pamodies un kliedzis "mēs krītam", kā arī viņu vajājuši murgi.

"Bild" iepriekš vēstīja, ka Lubics 2009.gadā meklējis psihiatra palīdzību saistībā ar "nopietnas depresijas uzliesmojumu" un viņš joprojām saņēmis mediķu palīdzību, liecina Vācijas Gaisa satiksmes federālā biroja (LBA) dokumenti.

"Lufthansa" vadītājs Karstens Špors sacīja, ka Lubics "uz noteiktu laiku" tika atstādināts no pilota apmācībām, kas sākās 2008.gadā, bet pēc tam viņš mācības atsāka un 2013.gadā saņēma kvalifikāciju "Airbus A320" vadīšanai. Lubics "Germanwings" strādāja kopš 2013.gada septembra. Pilota kvalifikāciju viņš ieguvis "Lufthansa" mācību centrā Brēmenē un lidot sāka uzreiz pēc kuru pabeigšanas. Viņam bija 630 stundu ilga lidojumu pieredze.

Špors uzsvēra, ka liktenīgā reisa otrais pilots bija nokārtojis visus psiholoģiskos testus, kas nepieciešami pilota apmācībām.

Puse no 150 katastrofas upuriem bija Vācijas pilsoņi, vismaz 50 - Spānijas pilsoņi, kā arī vēl vairāku citu valstu pilsoņi.

Tā izskatās "Germanwings" lidmašīnas avārijas vietā Alpu kalnos

Lidmašīna, sasniedzot 11,5 kilometru augstumu, sāka krist. Krišanas ilgums bija astoņas minūtes. Ir atrasta viena no divām avarējušās lidmašīnas "melnajām kastēm". ...

"Germanwings" piektdien paziņoja, ka upuru ģimenēm piedāvāti "līdz 50 tūkstošiem eiro par pasažieri" tūlītēju izmaksu segšanai.

Palīdzība, kas upuru ģimenēm nebūs jāatmaksā, tiks sniegta atsevišķi no kompensācijas, kuru, visticamāk, kompānijai būs jāmaksā par katastrofu, paziņoja "Germanwings" preses pārstāvis.

Lubics dzīvojis Montabaures pilsētā Vācijas rietumos kopā ar saviem vecākiem - baņķieri un baznīcas ērģelnieci -, bet viņam bijis arī dzīvoklis Diseldorfā, kur bāzējas "Germanwings".

Diseldorfas un Barselonas lidostās tuvinieki gaida ziņas par nokritušo lidmašīnu

Frnacijas Alpos nokritušajā lidmašīnā atradušies 142 pasažieri un seši apkalpes locekļi. Par viņu likteni pagaidām informācijas nav. Cilvēki steidz uz ...

Diseldorfas prokuratūra paziņoja, ka abās viņa dzīvesvietās atrastie pierādījumi "papildina aizdomas", ka otrais pilots "slēpa savu slimību no darba devēja un kolēģiem".

Pirmsnāves vēstule, atzīšanās vai jebkas, kas katastrofu saistītu ar "politisku vai reliģisku motīvu" kratīšanās nav atrasts, tomēr "paies vairākas dienas", lai izvērtētu visus savāktos pierādījumus.

Izmeklētāji secinājuši, ka Lubica nodoms bija skaidrs, jo viņš apzināti piespieda pogu, lai lidmašīna saktu kritienu. Nākamo astoņu minūšu laikā, Lubics izklausās mierīgs un elpo normāli.

Lidmašīnas otrā melnā kaste, kas reģistrē lidojuma datus, pagaidām nav atrasta.

Eiropas Savienība (ES) piektdien paziņoja, ka apsver iespēju ieviest noteikumus, ka lidmašīnu pilotu kabīnēs lidojuma laikā būs jāatrodas ne mazāk par diviem cilvēkiem, tā reaģējot uz notikušo katastrofu. ASV šāda prasība ir standarts.

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) piektdien rekomendēja ievērot šādu prasību. Vācijas, Austrijas un Portugāles varas iestādes jau ir paziņojušas, ka prasīs pieņemt atbilstošus noteikumus, kurus jau ir atbalstījusi "Air France", KLM, "easyJet", "Brussels Airlines" un "Norwegian Air Shuttle", kā arī citas lidsabiedrības.

Īrijas "Ryanair", Somjas "Finnair" un Spānijas "Iberia" jau ir ieviesusi šāda noteikumi izpildi.

Savukārt Apvienoto Nāciju Organizācijas gaisa satiksmes aģentūra uzsvēra, ka visiem pilotiem ir jāveic regulāras garīgās un fiziskās veselības pārbaudes.

BNS/Foto: Reuters