121 tūkstotis gadā par pusdienošanu un avīžu lasīšanu. Īrs tiesai sūdzas, ka viņam darbā nav ko darīt
Finanšu menedžeris no Īrijas nacionālā dzelzceļa tīkla, kurš kļuva par trauksmes cēlēju, ziņojot par iespējamām nelikumībām uzņēmumā, sūdzas, ka viņa darba pienākumi ir samazināti līdz nullei. Viņa galvenie pienākumi esot ēst pusdienas un lasīt avīzes, par to saņemot 121 000 eiro gadā. .
Saskaņā ar laikrakstu "Irish Independent", Dermots Alasters Mills tiesā sūdzējies, ka atbrīvots no lielākās daļas pienākumu pildīšanas uzņēmumā "Irish Rail".
Mills Darbavietu attiecību komisijai pauda: "Es pat varētu sacīt, ka būtu sajūsmā, ja būtu kaut kas tāds, kas liek man strādāt kaut reizi nedēļā."
Viņš tiesai apgalvo, ka nekā nedarīšana ir viņam piespriestais sods par to, ka viņš 2014. gadā cēlis trauksmi par iespējamām nelikumībām "Irish Rail" grāmatvedībā. Uzņēmumā nenoliedz, ka Mills tādējādi izplatījis komerciālu informāciju, tomēr norāda, ka nekāds sods darbiniekam par to nav ticis piespriests.
Mills pastāstīja Komisijai, ka viņš strādā gan attālināti, gan uz vietas, darbu sākot plkst. 10.00: "Es nopērku divus laikrakstus, "Times" un "The Independent", un sviestmaizi. Ieeju savā ofisā, ieslēdzu datoru, pārbaudu e-pastus. Tur nav neviena e-pasta, kas saistīts ar darbu, nav nekādu ziņojumu, nav saziņas ar kolēģiem. Es sēžu, lasu avīzi un ēdu savu sviestmaizi. Pēc tam apmēram 10.30, ja pienāk kāds e-pasts, uz kuru ir jāatbild, es uz to atbildu. Ja tas saistīts ar darbu, es to izdaru."
Vīrietis pastāstīja, ka pusdienot dodas ap pulksten 11.30 vai 12.30 un pavada “stundu vai divas”, pastaigājoties pa tuvējo apgabalu, pirms atgriežas darbā ap pulksten 14.30 vai 15.00.
"Ja nekas nav jādara, es dodos mājās," sacīja Mills.
Milla pārstāvis, industriālo attiecību konsultants un bijušais "Irish Rail" personāla vadītājs Džons Kīnens tiesā precizēja: "Jums maksā 121 000 eiro gadā par to, ka neko nedarāt?"
"Jā, kad es saku nedarīt neko, es ar to domāju - neizmantoju savas prasmes," atbildēja Mills.
Pirms nekā nedarīšanas Mills uzņēmumā bija pārvaldījis parādu portfeli 8 miljonu eiro vērtībā, līdz novērojis "noteiktas problēmas ar parādniekiem". "Es mēģināju vērst uzmanību uz sarkanajiem karogiem," stāsta vīrietis.
Kad viņš pirms deviņiem gadiem sniedza ziņojumu, kurā izklāstīja savas bažas gan Īrijas dzelzceļa vadītājam, gan klasificētu informāciju Īrijas satiksmes ministram, viņš apgalvoja, ka darba vieta viņu atbrīvojusi no vairāku uzdevumu veikšanas, tostarp ziņojumu sagatavošanas valdībai. Tāpat Mills izslēgts no uzņēmumu sanāksmēm un viņam vairs nav piedāvātas profesionālās izaugsmes apmācības.
"Irish Rail" advokāts Toms Malons savukārt pauda, ka Mills cenšas "atrast kaut kādu veidu, kā izskaidrot savu pozīciju, nemeklējot vainu sevī".
Paredzams, ka nākamā lietas izskatīšanas sēde notiks pirms februāra.