Parīzē riteņbraucējiem ļaus šķērsot ielas pie sarkanās gaismas
Parīze arī uzsākusi jaunu veloceliņu izbūvi, kā arī velosipēdu pieslēgšanas rāmju izvietošanu, cerot līdz 2020.gadam nodrošināt, lai līdz 15% braucienu pilsētā tiktu pievārēti ar riteņiem, salīdzinot ar 5% pašlaik.
Pasaulē

Parīzē riteņbraucējiem ļaus šķērsot ielas pie sarkanās gaismas

Jauns.lv

Riteņbraucējiem Parīzē būs ļauts atsevišķās vietās šķērsot ielas pie sarkanās gaismas, lai uzlabotu satiksmes drošību Francijas galvaspilsētas ielās, kas slavena ar saviem agresīvajiem autovadītājiem.

Parīzē riteņbraucējiem ļaus šķērsot ielas pie sark...

Jūlijā un augustā Parīzes ielās tiek uzstādītas īpašas ceļazīmes, norādot krustojumus, kuros velosipēdistiem, ievērojot satiksmes drošību, atļauts ignorēt sarkano signālu luksoforā.

Riteņbraucējiem pie sarkanās gaismas būs atļauts veikt pagriezienu pa labi, kā arī turpināt ceļu taisni T veida krustojumos. Visos pārējos gadījumos, pat ja ielā nav citu satiksmes dalībnieku, riteņbraucējiem ir pienākums gaidīt zaļo gaismu.

"Tam bija nepieciešami labojumi satiksmes noteikumos, bet rezultātā mēs esam sarkano gaismu riteņbraucējiem aizstājuši ar zīmi "Dodiet ceļu"," skaidroja Parīzes mēra vietnieks Kristofs Naždoskis, kas atbildīgs par satiksmi pilsētā.

"Mēs vēlamies atvieglot dzīvi riteņbraucējiem. Lai apstātos un uzsāktu braukšanu, ir vajadzīga enerģija, un bieži vien tas ir pilnīgi nevajadzīgi. Tas ir arī veids, kā regulēt paradumu, kas ir tik izplatīts, ka nav jēgas mēģināt to novērst. Ja vien riteņbraucēji palēnina tempu un apstājas gājēju priekšā, tad tas ir pilnīgi droši," norādīja Naždoskis.

Parīze arī uzsākusi jaunu veloceliņu izbūvi, kā arī velosipēdu pieslēgšanas rāmju izvietošanu, cerot līdz 2020.gadam nodrošināt, lai līdz 15% braucienu pilsētā tiktu pievārēti ar riteņiem, salīdzinot ar 5% pašlaik.

Naždoskis norādīja, ka pašlaik Francijas pilsētās 40% no automašīnu braucieniem ir īsāki par trīs kilometriem, kas ir viegli veicams attālums ar divriteni.

LETA / Foto : AFP/LETA

Tēmas