"Facebook" pirms vēlēšanām ASV bloķēs ārvalstu kontrolēto mediju reklāmas
Sociālais tīkls "Facebook" ASV prezidenta vēlēšanu laikā bloķēs ārvalstu kontrolēto mediju reklāmas un ļaus lietotājiem noslēpt apmaksātas politiskās reklāmas.
"Facebook" ir izpelnījies kritiku par nepietiekamu aktivitāti cīņā ar dezinformāciju un naidu kurinošiem ierakstiem, tostarp ASV prezidenta Donalda Trampa ierakstiem. Sociālais tīkls arī kritizēts par to, ka pievēris acis uz ārvalstu iejaukšanos ASV prezidenta vēlēšanās 2016.gadā.
"Facebook" viceprezidents Niks Klegs atzina, ka sociālais tīkls nebija uzdevumu augstumos 2016.gada vēlēšanu laikā.
"Facebook" ir atzinis, ka Krievijas atbalstīts saturs sociālajā tīklā pirms 2016.gada vēlēšanām sasniedza līdz 126 miljoniem amerikāņu.
Klegs laikrakstā "Daily Telegraph" pavēstīja, ka "Facebook" vēlēšanu laikā bloķēs ASV visas reklāmas, kas nāk no citu valstu kontrolētām mediju organizācijām.
Visiem, kas vēlēsies ievietot sociālajā tīklā politiskas reklāmas, būs jāsaņem tam atļauja.
Klegs atklāja, ka laikā no marta līdz maijam "Facebook" apturējis vairāk nekā 750 000 politisko reklāmu, kas bijušas mērķētas uz ASV, jo reklāmu ievietotāji nav pabeiguši autorizācijas procesu.
Viņš sacīja, ka par drošības jautājumiem "Facebook" pašreiz rūpējas vairāk nekā 35 000 darbinieku, kas ir trīs reizes vairāk nekā pirms četriem gadiem.
"Facebook" dibinātājs un vadītājs Marks Zakerbergs norādīja, ka vēlas izmantot sava uzņēmuma plašās iespējas labiem mērķiem šajās vēlēšanās.
Draudi demokrātijai ir īsti un tie turpina pastāvēt, bet mūsu sistēmas ir labāk sagatavotas kā jebkad, norādīja Zakerbergs.
Paziņojot par kampaņu, kuras mērķis ir panākt četru miljonu cilvēku reģistrēšanos balsošanai vēlēšanās, Zakerbergs sacīja, ka "Facebook" veido jaunu informācijas kopumu par to, kur un kā balsot, par vēlētāju reģistru, balsošanu pa pastu un iepriekšējo balsošanu.
"Facebook" pirmo reizi par šo ieceri paziņoja mēneša sākumā, kad arī solīja pārskatīt politiku, kas noveda pie lēmuma neiegrožot pretrunīgus ierakstus.
Zakerbergs norādīja, ka tiem vēlētājiem, kas jau skaidri zina par ko balsos, "Facebook" no 24.jūnija piedāvās iespēju noslēpt politiskās reklāmas.