Zināms, cik par ceļu uz Rietumiem maksāja kravas auto Eseksā atrastie 39 mirušie cilvēki
Vīrietis, kurš, iespējams, ir viens no 39 mirušajiem cilvēkiem, kas tika atrasti kravas automašīnā Eseksā, esot no Vjetnamas un viņa ģimene esot zaudējusi visas cerības, ka viņš varētu būt dzīvs, vēsta "Sky News".
"Kontakts ar viņu pazuda 21. oktobrī. Man ir jāatmaksā liels parāds. Nav cerību un nav enerģijas kaut ko darīt," "Reuters" sacījusi vīrieša sieva.
Viņas 20 gadus vecais vīrs pirms tam nelegāli strādājis Rumānijā un Vācijā. Lai nelegāli tiktu no Vācijas uz Lielbritāniju par cerību tur atrast darbu, vīrietis samaksājis gandrīz desmit tūkstošus eiro.
Vīrieša tēvs Vjetnamā apstiprinājis, ka viņa dēls bija kravas automašīnā: "Visi 39 ir miruši un viņš noteikti ir viens no viņiem. Viņa vairs nav. Viņš ir miris. Viņiem bija jāierodas pēc viņa, bet man pazvanīja un pateica, ka viņš ir tajā kravas automašīnā. Viņi zināja maršrutu, laiku un mašīnas atrašanās vietu. Es domāju, ka tā ir taisnība. Es neesmu neko dzirdējis no sava dēla."
Sestdien mediji ziņojuši, ka 39 mirušie cilvēki ir tikai daļa no vairāk nekā 100 cilvēku konvoja, kas nelegāli bija devušies uz Lielbritāniju.
Jau vēstīts, ka Lielbritānijā trešdien kravas mašīnas konteinerā atrasti 39 cilvēku līķi. Līķi kravas auto atrasti Greisā, Eseksas grāfistē. Saistībā ar notikušo policija aizturējusi kādu 25 gadus vecu vīrieti no Ziemeļīrijas, kurš tiek turēts aizdomās par slepkavību.
Aizturētais ir kravas mašīnas šoferis, atklāja policija. Arī kravas auto ir no Ziemeļīrijas.
Policija domā, ka mirušie ir no Ķīnas, taču šī informācija nav apstiprināta. Arī Ķīnas vēstniecība Lielbritānijā teikusi, ka to šobrīd nevar simtprocentīgi apstiprināt.
Šis gadījums izgaismojis paaugstinātus cilvēktirdzniecības riskus, kad noziegumu realizēšanai tiek izmantotas mazākas ostas un maršruti, paziņojusi Nacionālās noziedzības aģentūra.
Pirms diviem gadiem saņemti brīdinājumi par personāla problēmām mazajās krasta ostā, tajā skaitā Purflītas ostā. Tāpat kritizēts arī valsts robežsardzes stratēģiskās vadības trūkumus attiecībās ar uzņēmumiem, kuriem ostas pieder vai, kuri tās vada.