"Briesmīgās" rindas liek slēgt Eifeļa torni
Eifeļa torņa darbinieki trešdienas pēcpusdienā slēdza ievērojamo Parīzes tūrisma atrakciju, protestējot pret jaunu torņa apmeklēšanas politiku, kas, viņuprāt, rada "briesmīgas" tūristu rindas.
Piekļuve 324 metrus augstajam tornim, kuru pērn apmeklēja vairāk nekā seši miljoni cilvēku, bija bloķēta no plkst.16 (plkst.17 pēc Latvijas laika).
Personāls jau iepriekš plānoja ceturtdien streikot.
Eifeļa torņa administrācija paziņoja, ka personāls slēdzis piekļuvi pēc tam, kad trešdienas pēcpusdienā izjuka sarunas ar arodbiedrībām. Apmeklētāji tomēr netika evakuēti, un tūristiem, kas jau atradās tornī, tika atļauts pabeigt apmeklējumu.
Personāls ir neapmierināts ar jūlijā pieņemtu lēmumu sākt rezervēt pusi no Eifeļa torņa biļetēm tiem, kas biļeti nopērk iepriekš internetā un izvēlas noteiktu laiku savam apmeklējumam. Iepriekš šādiem apmeklētājiem rezervēja tikai 20% biļešu.
Torņa administrācija arī sākusi rezervēt atsevišķus liftus katram biļetes tipam, un šāda politika "rada rindas, kas reizēm ir briesmīgas un bieži ir nevienmērīgas", paziņoja arodbiedrība CGT.
Mazāk populāros apmeklējumu laikos internetā pirktām biļetēm tām rezervētais lifts var būt pustukšs, toties pie lifta uz vietas pirktām biļetēm var veidoties garas rindas pat uz laiku līdz trim stundām.
Ja lifts internetā pirktām biļetēm ir pārāk pieprasīts, tūristi ir spiesti gaidīt rindā ilgi pēc viņu paredzētā apmeklējuma laika.
"Darbinieku pacietība ir izsīkusi," pirmdien sacīja CGT pārstāvis Denī Vavasorī, piebilstot, ka daudzi apmeklētāji ir neapmierināti ar ilgo gaidīšanu.
Personāls grib, lai visi lifti būtu pieejami visiem apmeklētājiem neatkarīgi no biļetes tipa.
Kompānija SETE, kuras pārziņā ir Eifeļa tornis, paziņoja, ka katru dienu pārdod 10 000 biļešu un ka "gaidīšanas laiks ir ļoti īss".
Eifeļa torņa 300 darbinieki pēdējos gados ir vairākkārt streikojuši dažādu iemeslu dēļ.