Labākais darbs pasaulē izrādās labākā reklāma
Pasaulē
2009. gada 28. augusts, 06:08

Labākais darbs pasaulē izrādās labākā reklāma

Jauns.lv

„Kannu Lauvas” ir lielākais reklāmas un mārketinga festivāls pasaulē. Šogad visvairāk balvu tajā saņēma kampaņa „Labākais darbs pasaulē”, kas aicināja pieteikties uz Lielā Barjerrifa mazās Hamiltona saliņas uzrauga amatu.

Kad kampaņa „Labākais darbs pasaulē” bija noslēdzies, atklājās, ka šis patiesībā bijis veiksmīgs tūrisma firmas mārketinga triks, lai popularizētu salu un piesaistītu tūristu interesi no visas pasaules.

Festivālu „Kannu Lauvas” ik gadus apmeklē ap 10 000 reklāmas biznesa pārstāvju. Šeit viņi iepazīstas ar citu izcilākajiem sasniegumiem nozarē, kā arī piedalās vadošo aģentūru rīkotos semināros, diskusijās par lielākajām kļūdām projektos un dalās paši savā pieredzē.

Festivālā pasniedz balvas vienpadsmit dažādās kategorijās un uzvarētājus nosaka profesionāla žūrija 20 cilvēku sastāvā. Interesanti, ka žūrijas sastāvā drīkst būt tikai reizi mūžā!

Veiksmīgākā PR kampaņa pasaulē

Austrālijā veidotā kampaņa „Labākais darbs pasaulē” (The best job in the world) kļuvusi par visu laiku izcilāko reklāmas pasākumu un saņēma „Grand Prix” trīs kategorijās.

Aizvadītā pusgada laikā teju ikviens būs dzirdējis par neparasto pasākumu, kurā Lielā Barjerrifa Hamiltona salai cilvēki meklēja uzraugu. Viņi solīja 150 000 Austrālijas dolāru (Ls 54 000) lielu algu tam, kurš video pieteikumā spēs pārliecināt, ka tieši viņš ir visperfektākais šīm amatam. Vilinošajam darbam pieteicās vairāk nekā 34 000 pretendentu no 200 dažādām pasaule valstīm! Kuram gan nepatiktu darbiņš saulainajā, paradīzei līdzīgajā salā, kas vairāk līdzinās atpūtai, par kuru vēl piedevām labi maksā? Salas uzrauga pienākumos ietilpst pusgadu apceļot salu, baudīt tās labumus, nirt, peldēt, sauļoties un tikvien kā regulāri rakstīt dienasgrāmatu internetā, informēt par jaunumiem „Twitter” lietotājus un ar fotogrāfijām priecēt ļautiņus, kas ieskatās interneta vietnē „Flickr”.

Nu izrādījies, ka visa šī kampaņa ir bijusi tikai super izdevies PR triks, jo kāpēc gan salai pēkšņi vajadzētu uzraugu! Šī bija veiksmīga mārketinga ideja kā ieinteresēt pasauli par mazo saliņu Lielā Barjerrifa arhipelāgā.

„Labākā darba pasaulē” reklāmas kampaņa pierādījusi, kā ar minimāliem līdzekļiem iegūt maksimālo rezultātu. Projektam bija atvēlēti vien 1.7 miljoni dolāru (citām kampaņām šie cipari sasniedz 40 miljonu atzīmi).

Šobrīd projektu dēvē par izcilāko PR triku, ko kādam jebkad izdevies paveikt. Par neparasto darba piedāvājumu un konkursa gaitu stāstīja un informēja tūkstošiem plašsaziņas līdzekļu visā plašajā pasaulē. Tas vien kampaņai ienesis jau

vairāk nekā 200 miljonus dolāru lielu peļņu. Turklāt statistikas pētnieki apgalvo, ka par neparasto projektu pasaulē kopumā uzzinājuši trīs miljardi cilvēku!

„Coca-Cola” uzņem mākslas filmas

Reklāmas festivālam bija pieteikta arī kāda 12 minūtes gara īsfilma. Puisis un meitene katrs strādā birojos pretējās mājās un sazinās ar zīmītēm, ko rāda viens otram pie loga rūts. Filmiņas aktieri nesarunājas, vien fonā skan liega mūzika. Taču šai naivi romantiskajai īsfilmai ir sižets kā pienākas kino darbam – ar ievadu, iztirzājumu un nobeigumu. Tiesa, vairāk atgādina kāda kino studējoša jaunieša projektu skolai.

Taču, kas interesanti, atkal viss izrādās citādi nekā šķitis iepriekš. Šī nebūt nav īsfilma, bet gan koncerna „Coca-Cola” veidota reklāma dzērienam „Schweppes”!

Filmiņa ir naivi jauka, bet vai kādam pēc tās noskatīšanās radīsies vēlme doties uz veikalu un iegādāties gāzēto limonādi? Novērtē arī tu, kādas filmas spēj radīt „Coca-Cola”!

Noteikti noskaties šo video! Grūti pateikt, ka tā ir reklāma!

Gundega Oliņa, Foto: Bulls Press