Kandavā, Saulkrakstos, Alūksnē, Pļaviņās grib ieviest iebraukšanas maksu
Kandava, Saulkraksti, Alūksne, Pļaviņas - tās ir pilsētas, kur spriež par iebraukšanas maksas noteikšanu. Līdz šim par iebraukšanas maksu runāja tikai Jūrmalas un Vecrīgas sakarā.
Pagājušā gada nogalē Pļaviņu pašvaldība sprieda par to, ka vajadzētu noteikt iebraukšanas maksu, jo pilsētas ielas un ceļi ir katastrofālā stāvoklī. Iekasētā nauda palīdzētu brauktuves savest kārtībā. Tas izraisīja plašus protestus, jo Pļaviņas ir tranzītšosejas Rīga – Daugavpils posms un tādēļ visiem, kuri brauktu no galvaspilsētas uz Latgali, nāktos maksāt par caurbraukšanu Pļaviņām. Beigu galos ideju par maksas ieviešanu Pļaviņās „norakstīja”.
Tomēr līdz ar Pļaviņu domes lēmumu tika prognozēts, ka līdzīgus lēmumus savu pustukšo kasu papildināšanai varētu pieņemt citas pašvaldības. Nu šīs prognozes ir piepildījusies. Maksa par iebraukšanu varētu parādīties gan pilsētās uz tranzītceļiem – Kandavā (Rīgas – Kuldīga) un Saulkrastos (Rīga – Ainaži – Igaunija robeža), gan aizsargājamās dabas teritorijās – Alūksnes Pilssalā un Papes Dabas parkā Rucavas novadā.
Te gan jāteic, ka maksas par iebraukšanu jau kādu laiku ir atcelta vairākās teritorijās – gan Vecrīgā un Vakarbuļļu pludmalē Daugavgrīva, gan arī par vecā Ventas tilta šķērsošanu Kuldīgā. Tāpat iepriekšējā līmenī tika saglabāta maksa par iebraukšanu Jūrmalā. Jūrmalas mērs Raimonds Munkevics gan to grib paaugstināt no viena līdz pieciem latiem. Tāpat Rīgas domē atkal spriež par iebraukšanas maksas atjaunošanu Vecrīgā, kaut gan tās statuss nu ir mainījies, jo tagad Vecrīga vairs nav izmantojama tranzītam. Vecpilsēta ir sadalīta sektoros un autobraucējam no tās ir jāizbrauc ārā pa to pašu ceļu, pa kuru tika iebraukts.
Kandava
Pirms trijām nedēļām Kandavas novada deputāti nobalsoja, ka par iebraukšanu pilsētas teritorijā un Abavas senlejā vajadzētu maksāt pusslatu, lai kārtībā savestu apmēram 30 gadus neremontētās pilsētas ielas. Jāteic, ka no šīs maksas neizdosies izvairīties visiem tiem, kuri brauc no Rīgas un Kuldīgu. Kandavas deputāti iesaka izmantot ceļu caur Zemīti vai Ventspils šoseju caur Stendi.
Pašlaik ideja par iebraukšanas maksu ir nodota sabiedriskajai apspriešanai.
Saulkrasti
Jau labu laiku Saulkrastos tiek apspriests jautājums par iebraukšanas maksas noteikšanu šajā kūrortpilsētā. Šī maksa pamatīgi „iegriezīsies” visiem tiem, kuri no Rīgas brauc gar Vidzemes jūrmalu uz Ainažiem un Igauniju. Oficiāli par to vēl nav spriests, bet internetā jau ir atrodami desmitiem šīs idejas atbalstītāju teksti.
Saulkrastu domes deputāts un biedrības „Saulkrastu kultūras un sporta centrs” vadītājs Artūrs Ancāns domā, ka tādejādi pilsēta iegūs ne tikai papildus pienesumu pilsētas kasei, bet arī bagātus nodokļu maksātājus, kuri, nevēlētos maksāt iebraukšanas maksu, būs spiesti savu dzīvesvietu deklarēt Saulkrastu savrupmājās.
Ancāns uzskata: „Mana ideja ir sekojoša: Saulkrastos piecus mēnešus gadā (no maija līdz septembrim) jānosaka maksa par iebraukšanu pilsētā.
Lielākais ieguvums būtu tāds, ka mēs iegūtu daudzus tūkstošus maksātspējīgus iedzīvotājus, kuru nodokļu maksājumi ieplūstu mūsu pašvaldības budžetā. Proti, „vasarnieki”, lai nemaksātu iebraukšanas maksu Saulkrastos, izvēlētos Saulkrastus deklarēt kā savu dzīvesvietu. Līdz šim mēs, „iezemieši”, esam apvainojuši vasarniekus dažādās nekārtībās, atkritumu atstāšanās utt. Varbūt ir laiks integrēt šos vasarniekus Saulkrastos, tādējādi Saulkrastu budžetam piesaistot papildu miljonus?”
Papes dabas parks
Papes Dabas parka fonda valdes priekšsēdētājs un Pasaules Dabas fonda pārstāvis Ints Mednis ir pārliecināts, ka vasaras mēnešos vajag ieviest iebraukšanas maksu Papes Dabas parka teritorijas ciemos Papē un Nidā. Tādējādi varētu iegūt līdzekļus teritorijas uzturēšanai un atkritumu savākšanai. Viņš uzskata, ka Papei no tūristiem nav nekāda labuma – tie tur atstājot tikai atkritumus, bet iepērkoties Lietuvas pilsētas Palangas veikalos
Alūksnes Pilssala
Šonedēļ Alūksnes novada domē spriedīs par to, kā iekasēt naudu no automašīnām, kuras iebrauc Pilssalā. Šis lēmums gan neietekmēs autobraucējus, jo iebraukšanas Pilssalā vienīgais mērķis ir dažādu kultūras pasākumu apmeklējums. Pie tam automašīnu var atstāt pārsimts metru attālumā no salas un uz brīvdabas kultūras pasākumiem doties kājām. Jāteic, ka Pilssala nav tik milzīga, lai pa to būtu nepieciešams pārvietoties ar auto.