"Mattel" Ķīnā slēdz pasaulē vienīgo Bārbiju lielveikalu. FOTO
ASV rotaļlietu ražotājs "Mattel Inc." pirmdien Ķīnā slēdz pasaulē pirmo un vienīgo specializēto leļļu Bārbiju veikalu, tādējādi pārtraucot kompānijas ambiciozo marketinga mēģinājumu veicināt populārās lelles tirdzniecību šajā valstī.
Pasaulē vienīgais bārbiju lielveikals
""Mattel" apstiprina, ka "Barbie Shanghai Flagship Store" veikals Šanhajā tiks slēgts 2011.gada 7.martā," teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.
Bārbiju veikals Šanhajā tika atklāts 2009.gada martā, kad "Mattel" svinēja lelles 50.dzimšanas dienu, cerot piesaistīt pircējus pasaulē apdzīvotākajā valstī pēc globālās finanšu krīzes, kas samazināja kompānijas pārdošanas apjomu.
Veikalā tika izvietos ar rozā neona gaismām izgaismots eskalators, kas pircējus nogādāja zālē ar 900 plauktiem, kuros atradās lelles unikālos apģērbos, kā arī restorāni, spa un "Barbie" bārs.
Taču sešus stāvus lielā veikala pārdošanas apjoms bija zemāks par plānoto, un uzņēmums pirmo astoņu mēnešu laikā samazināja tirdzniecības prognozes par gandrīz trešdaļu.
"Mattel" preses pārstāve Linda Du pirmdien gan atteicās sniegt veikala vai Ķīnas tirgus kopējos tirdzniecības datus.
Viņa pavēstīja, ka veikala slēgšana atspoguļo stratēģijas maiņu, un uzņēmums šogad plāno īstenot jaunu kampaņu, lai Ķīnā veicinātu zīmolu.
Du arī piebilda, ka Bārbijas joprojām ir pieejamas Ķīnā vairāk nekā tūkstoš mazumtirdzniecības veikalos.
Savukārt "China Market Research" analītiķis Bens Kavenders skaidro, ka veikala slēgšana norāda uz sarežģījumiem, kādi pasaulē slavenus zīmolus sagaida Ķīnā, kur patērētāji bieži vien nav pazīstami ar produktiem, kas ir populāri citos tirgos.
""Barbie" lellēm ASV ir ļoti gara vēsture, cilvēki ar šo zīmolu uzauga, to vecāki ar to uzauga, tāpēc zīmola atpazīstamība ir ļoti liela. Taču Ķīnā neviens tā īsti nezināja, kas ir Bārbija," sacīja Kavenders.
Kasjauns.lv/LETA/Foto: Bulls Press