Pasaulē

Pasažieru kuģis "Bulgarija" nogrimis apkalpes sliktas sagatavotības un drošības neievērošanas dēļ

Jauns.lv

Krievijas pasažieru kuģis "Bulgarija" 10.jūlijā nogrima Volgas upē tāpēc, ka apkalpe bija slikti sagatavota un neievēroja drošības pasākumus, pirmdien paziņoja Federālā transporta uzraudzības dienesta komisija, kas pabeigusi avārijas izmeklēšanu.

Pasažieru kuģis "Bulgarija" nogrimis apkalpes slik...

"Komisija secināja, ka avārijas cēloņi bija sekojošu faktoru kopums: kuģa īpašnieks un kuģa kapteinis neizpildīja normatīvo dokumentu prasības, kas reglamentē kuģošanas drošību, reisa plānošanā, sagatavošanā un īstenošanā, kuras gaitā [viņi]  nenodrošināja kuģošanas drošību, kā arī kuģa apkalpes locekļu zema kvalifikācija un nedisciplinētība," teikts komisijas paziņojumā.

"Kuģa nogrimšanas tiešs cēlonis ir tā noturības būtiska samazināšanās vētras apstākļos, jo kuģa telpās ieplūda ūdens pa atvērtiem borta iluminatoriem un izveidojās brīva ūdens virsma nodalījumos zemāk par galveno klāju, izraisot kuģa ievērojamu sasvēršanos uz labo bortu un nogrimšanu, jo kuģa korpusā no labā borta caur galveno klāju turpināja ieplūst ūdens," paziņoja Federālā transporta uzraudzības dienesta pārstāvji.

Izmeklēšanas gaitā konstatēts, ka kuģa kapteinis 10.jūlijā, neraugoties uz brīdinājumu par stipru vēju un sliktu redzamību Kuibiševas ūdenskrātuvē, nolēma veikt reisu no Bolgaras uz Kazaņu , neinformējot tuvāko dispečeru par šo reisu.

Lai gan kuģim bija kreisā dzinēja defekts un tas bija sasvēries pa labi par četriem grādiem, izbraucot no Bolgaras, tas tomēr turpināja braucienu.

Kuģa apkalpe ignorēja drošības prasību aizvērt visus iluminatorus un lūkas zemāk par galveno klāju, tostarp pasažieru kajītēs. Ūdenslīdēji vraka apskatē konstatēja, ka bijuši atvērti 27 kreisā borta iluminatori un 11 labā borta iluminatori.

Ūdenim ieplūstot kuģī pa atvērtajiem iluminatoriem un galvenā klāja ieejas lūkām, kuģa sasvere pa labi palielinājās no četriem līdz 20 grādiem, kuģis apgāzās uz labā borta un nogrima.

Vēja stiprums avārijas brīdī bija 20 metri sekundē, bet brāzmās - vēl lielāks.

Izmeklēšanas materiāli tiks nosūtīti Krievijas Ģenerālprokuratūrai.

Federālais transporta uzraudzības dienests arī veic iekšēju izmeklēšanu par resora amatpersonu darbībām un atbildības pakāpi.

Pasažieru kuģis "  Bulgarija" nogrima 10.jūlijā Volgas upes Kuibiševas ūdenskrātuvē Tatarstānas republikas teritorijā. Katastrofā izglābties izdevās 79 cilvēkiem, no kuriem 10 tika hospitalizēti, bet 122 cilvēki gāja bojā.

Divklāju kuģis "  Bulgarija", kas uzbūvēts 1955.gadā toreizējā Čehoslovākijā un kuru nomāja Tatarstānas galvaspilsētā Kazaņā bāzētā kompānija "ArgoRečTur", brauca no Tatarstānas pilsētas Bolgaras uz Kazaņu. Tas nogrima vētras laikā apmēram 20 metrus dziļā ūdenī trīs kilometrus no krasta. Kuģis nogrimis trīs minūšu laikā.

79 metrus garais kuģis bijis paredzēts 140 cilvēku pārvadāšanai, bet katastrofas brīdī uz tā atradās vairāk nekā 200 cilvēki.

BNS