Pasaulē

Jaroslavļas aviokatastrofu varēja izraisīt lidmašīnas "priekšējais centrējums"

Jauns.lv

Pie Jaroslavļas trešdien avarējušajai lidmašīnai "Jak-42" bijis "priekšējais centrējums" un tāpēc tā bijusi smagāka par citiem gaisa kuģiem, atzinis lidaparāta agrākais pilots Aleksejs Ostrovskis.

Jaroslavļas aviokatastrofu varēja izraisīt lidmašī...

"Tai vispār tukšas lidmašīnas centrējums bija 46,3%, bet visām tas ir 48-49%. Tāds tai bija priekšējais centrējumiņš. Pat tukšai. Tāpēc tā priekšējo "kāju" vienmēr atrāva nelabprāt," lidotājs apliecināja intervijā Krievu ziņu dienestam.

Izmeklētāji savukārt par prioritāro uzskata versiju, ka lidmašīna avarējusi, jo tai pārtraucis darboties dzinējs, iepriekš sacīja informācijas avots izmeklēšanas komisijā. Tiek arī pieļauts, ka lidmašīna avarējusi pilotu neprofesionālo darbību dēļ - kaut arī bija radušās problēmas, piloti centušies panākt lidmašīnas pacelšanos gaisā.

Lidmašīna izbraukusi aiz pacelšanās-nosēšanās joslas robežas un nobraukusi pa zālienu aptuveni 400 metru, norādīja informācijas avots.

"Turklāt zālienā palika vienīgi aizmugurējo šasiju pēdas. Tas liecina par to, ka piloti centās pacelt lidmašīnu gaisā," sacīja avots, ļaujot noprast, ka šajā situācijā pilotiem vajadzēja veikt ārkārtas bremzēšanu, tomēr tā vietā viņi līdz pēdējam centušies panākt lidaparāta pacelšanos gaisā.

Kāpēc viņi tā rīkojušies, nav skaidrs, atzina avots.

Izmeklēšana turpinās.

Izmeklētāji paņēmuši dokumentāciju lidostā "Tunošna", kur notika katastrofa. Viņi arī paņēmuši degvielas paraugu, ar kuru bija uzpildīta lidmašīna, ziņu aģentūrai "Interfax" apliecināja informācijas avots tiesībsargājošajās struktūrās.

Iepriekš izskanējusi versija, ka problēmas, iespējams, radušās nekvalitatīvas degvielas dēļ.

Traģēdijas vietā akvalangisti jau atraduši abas datu ierakstīšanas ierīces. To analīzes rezultātā tiks iegūts plašāks ieskats par avārijas apstākļiem.

"Patlaban mēs izskatām divas versijas - tehniska lidmašīnas kļūme vai cilvēciskais faktors. Degviela, ar kuru tika uzpildīta lidmašīna, ir arestēta. Ekspertīzes rezultātus mēs saņemsim jau šodien [t.i., ceturtdien]," sacīja Krievijas ārkārtas situāciju ministra vietnieks Valērijs Okulovs.

Versija, ka ieskriešanās ceļš lidmašīnai bijis par īsu, nav apstiprinājusies.

"Šī lidosta ir projektēta smago lidmašīnu uzņemšanai. Ieskriešanās ceļš ir 2,85 tūkstošus metru garš, un tas ir pietiekami, lai jaks varētu pacelties gaisā trīsreiz," sacīja viceministrs.

Viņš piebilda, ka meteoroloģiskie apstākļi ir bijuši normāli.

"Redzamība - desmit kilometru, augsts mākoņu līmenis, pūta vājš vējš," sacīja Okulovs.

LETA