Pasaulē
2011. gada 9. oktobris, 05:38

Izgudro "mākoņdatošanas" rīku, kas prognozē pircēju tēriņus

Jauns.lv

ASV kompānija "Trooval" izstrādājusi rīku, kas prognozē uzņēmumu klientu un potenciālo klientu tēriņus, lai sniegtu atbalstu lēmumiem par to, kā ar šiem klientiem turpmāk strādāt, raksta informācijas tehnoloģiju (IT) portāls "TechCrunch".

Ievadot klientu datus "Trooval" rīka datubāzē un izmantojot vispārējus datus par attiecīgās nozares klientu uzvedību, rīks, kas darbojas kā programmatūras noma "mākonī", var šķirot esošos un potenciālos klientus perspektīvajos un mazāk perspektīvajos.

"TechCrunch" raksta, ka 2007.gada beigās dibinātā uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Džonatans Lovehars ilgus gadus strādājis kādā Lasvegasas kazino, kur viņu arvien vairāk fascinējis jautājums - kāpēc gandrīz "vienādi" kazino klienti, piemēram, pārtikušas vecākas kundzes, krasi atšķiras savos tērēšanas paradumos.

Lovenhars konstatējis, ka dažas lielas kompānijas, piemēram, finanšu pakalpojumu sniedzējs "American Express", izmanto tā saukto "prognozējošo analītiku" (no IT nozarē plaši pazīstamā "predictive analytics"), taču tam pielietojums varētu būt daudz plašāks. Arī kazino, kur Lovenhars strādāja, bija apkopojis milzu datubāzi par azartspēļu cienītājiem un to izmantoja, veidojot savu pakalpojumu pārdošanas politiku.

Pagaidām "Trooval" ir neliels skaits klientu, tostarp uzņēmums, kas pārdod atvaļinājumu mājokļu daļas, tā saukto "timeshare", kur klientu piesaiste ir dārga. Šādi uzņēmumi nereti aizved potenciālos klientus uz kūrortiem, piemēram, no ASV uz Bahamu salām, cerot, ka tie nopirks tiesības lietot pludmales dzīvokli pāris nedēļas gadā.

Tomēr bijušais kazino menedžeris uzskatīja, ka šādi prognozēšanas rīki varētu būt pieejami plašākām biznesa aprindām un nozarēm ārpus azartspēļu biznesa, tādēļ dibināja "Trooval", lai prognozējošos analīzes rīkus piedāvātu kā nomas pakalpojumu, datu apstrādi veicot "mākonī".

IT nozares portālos jau ilgāku laiku ziņo, ka tieši biznesa analīzes un prognozēšanas rīki esot "karsti" pārpirkšanas objekti. Globālais IT risinājumu koncerns IBM pirms pāris gadiem nopirka biznesa analīzes rīku kompāniju "SPSS". Savukārt biznesa vadības risinājumu izstrādātājs "Oracle" nesen paziņoja, ka sāks piedāvāt īpašu milzu datu daudzuma analīzes ierīci. "Oracle" konkurents SAP arī pēdējos gados iegādājās biznesa analīzes rīku kompāniju "Business Objects".

"Trooval" saņēmusi 2,8 miljonus ASV dolāru (1,4 miljonus latu) finansējumu no riska kapitāla fondiem "North Bridge Venture Partners" un "AngelList", raksta "TechCrunch".

LETA

Tēmas