Par spīti spēcīgai ekonomikas izaugsmei, Nigērijā galējā nabadzībā dzīvo 61% cilvēku
Nigērijā, kas ir Āfrikā lielākā naftas ieguvējvalsts, galējā nabadzībā dzīvo teju 61% no 160 miljoniem iedzīvotāju, liecina pirmdien publiskotie Nigērijas statistikas pārvaldes dati.
Tie rāda, ka absolūtā trūkumā, kas nozīmē, ka cilvēks var atļauties tikai pašus nepieciešamākos pārtikas produktus, pajumti un apģērbu, 2010.gadā dzīvoja 60,9% ļaužu pretstatā 54,7% 2004.gadā.
Statistiķi informēja, ka nabadzība Nigērijā pieaug un gandrīz 100 miljoni iedzīvotāju ir spiesti iztikt ar mazāk nekā vienu ASV dolāru dienā.
"Tas joprojām ir paradokss, ka, neraugoties uz faktu, ka Nigērijas ekonomika pieaug, nabadzībā dzīvojošo nigēriešu īpatsvars palielinās ar katru gadu," žurnālistiem valsts galvaspilsētā Abudžā sacīja statistikas pārvaldes vadītājs Jemi Kale. Pēc viņa teiktā, statistiķi lēš, ka šī tendence 2011.gadā ir tikai pastiprinājusies.
Nigērijā ir plaši izplatīta korupcija, un gadu desmitiem politiķi centušies piesavināties naudu no jēlnaftas eksporta, kas sasniedz vairāk nekā divus miljonus barelu dienā, tā vietā, lai attīstītu infrastruktūru un radītu darbavietas iedzīvotājiem.
Pagājušajā mēnesī Nigērijā desmitiem tūkstoši cilvēku vairāk nekā nedēļu protestēja pret degvielas subsīdiju atcelšanu, kas stājās spēkā 1.janvārī. Arodbiedrību, strādnieku un vidusšķiras pārstāvji, kam ir automašīnas, bija sašutuši, kad gadumijā benzīna litra cena no apmēram 65 nairām (22 santīmiem) pakāpās līdz 150 nairām (51 santīmam).
Savukārt ekonomisti norāda, ka degvielas subsīdijas, kas veidoja 25% no valsts budžeta izdevumiem, bija lieka izšķērdība un piepildīja turīgo un vidusšķiras iedzīvotāju automašīnu degvielas tvertnes. Subsīdijas ir vairojušas arī korupciju, un miljardiem latu vērtas summas saņēmis ietekmīgs kartelis, kas kontrolē dīzeļdegvielas importu. Subsīdijas arī veicinājušas degvielas kontrabandu uz kaimiņvalstīm Beninu un Kamerūnu, kur degviela ir daudz dārgāka.
Lai gan Nigērijā ir bagātīgi naftas un gāzes krājumi, lielu daļu degvielas tā importē, jo valsts naftas pārstrādes nozare ir vāji attīstīta.
Vairāk nekā puse Nigērijas iedzīvotāju dzīvo bez elektrības, bet pārējie ir atkarīgi no dārgiem ģeneratoriem, kurus darbina dīzeļdegviela.