Noskaidrots, kāpēc pēdējais šokolādes gabaliņš ir visgaršīgākais
Pēdējais šokolādes gabaliņš šķiet visgaršīgākais tāpēc, ka cilvēki visvairāk izbauda lietas, par kurām zina, ka tās drīz beigsies, vēsta laikraksts "The Daily Telegraph".
Mičiganas universitātes pētījumā atklājies, ka cilvēki kļūst vairāki motivēti, kad apzinās kādas pieredzes drīzas beigas, turklāt šādos gadījumos viņi pieņem, ka beigas būs laimīgas.
"Beigas mūs ietekmē dažādos veidos, un viens no tiem ir "pozitīvā efekts"," norāda vadošais pētnieks Eds O'Braiens. "Tas ir motivējošs. Tu domā: "Es varētu gūt labumu no šīs pieredzes, kaut arī tā beigsies." Vai arī: "Es gribu no tā izdabūt ko labu, kamēr vēl varu.""
"Ir iespējams arī tas, ka esam pieraduši gaidīt laimīgas beigas," viņš piebilst. "Kad kādam pasaka, ka kaut kas ir palicis pēdējais, viņiem tas patīk vairāk."
Pētījuma veicēji devuši piecas dažādas šokolādes 52 studentiem, lūdzot izvērtēt, cik ļoti viņiem tās garšo.
Daļu dalībnieku pētnieki brīdināja, ka tas būs viņu pēdējais šokolādes gabaliņš, taču pārējie šādu brīdinājumu nesaņēma.
Pētījumā atklājās, ka brīdinātie dalībnieki pēdējo šokolādi atzina par labāko biežāk, salīdzinot ar tiem, kas nebija brīdināti.
Brīdinātie dalībnieki pēdējo gabaliņu atzina par garšīgāko vairāk nekā divās trešdaļās gadījumu, taču tikai 22 procenti nebrīdināto eksperimenta dalībnieku izteica tādu pašu vērtējumu.
O'Braiens paskaidroja, ka šokolādes tika vērtētas individuāli, nevis visas kopā eksperimenta beigās, tāpēc rezultātus nevar skaidrot ar atcerēšanās atšķirībām.
"Daudzām pieredzēm ir laimīgas beigas - sākot ar filmām un seriāliem, beidzot ar saldo ēdienu maltītes beigās - un, iespējams, liela daļa cilvēku gaida, ka viss beigsies labi, un tas ietekmē arī šos nesaistītos un nenozīmīgos vērtējumus," viņš paskaidro.
Pētnieks atzinis, ka pētījumā noskaidrotajam var būt negatīva ietekme citās dzīves jomās, piemēram, skolotājam labojot pēdējo kontroldarbu vai darba intervijās, ja tajās piedalās vairāki kandidāti.