
Jelgavas novada pašvaldība plāno īstenot plašas reformas

Jelgavas novada pašvaldība plāno samazināt izpilddirektora vietnieku skaitu, likvidēt domes Finanšu komitejas apakškomisiju un izveidot domes priekšsēdētāja biroju.
Pašvaldībā apgalvo, ka strukturālās pārmaiņas ir daļa no plašāka budžeta optimizācijas un pārvaldības efektivitātes stiprināšanas procesa, kas nostiprināts arī Jelgavas novada domes priekšsēdētāja izdotajā rīkojumā. Tajā visiem pašvaldības iestāžu un struktūrvienību vadītājiem uzdots līdz 20.augustam izvērtēt esošās amata vietas, darbinieku noslodzi, ilgstoši vakantās pozīcijas un sniegt priekšlikumus efektīvākai resursu izmantošanai, tostarp amatu apvienošanai, slodžu optimizēšanai un pienākumu pārplānošanai.
Jaunā domes priekšsēdētāja birojs paredzēts kā neliela, konsultatīva struktūrvienība ar trim amata vietām, kurā tiktu apvienoti atbalsta, koordinācijas un komunikācijas uzdevumi, kas līdz šim tika veikti izkliedēti vai paralēli citiem pienākumiem. Plānots, ka biroja izveide nepalielinās kopīgo darbinieku skaitu, bet tieši otrādi - samazinās.
"Šī nav vietu radīšana birokrātijas pēc - mēs vienlaikus likvidējam pozīcijas, kas ilgstoši bijušas vakantas vai kur funkcijas dublējas. Mērķis ir iegūt skaidrību un kvalitāti pārvaldībā, nevis palielināt darbinieku skaitu," skaidro Jelgavas novada domes priekšsēdētājs Ingus Zālītis (ZZS).
Viņš arī apgalvo, ka šāda biroja izveide ir pārbaudīts risinājums, kas darbojas vairākās Latvijas pašvaldībās.
Grozījumi paredz arī izpilddirektora vietnieku skaita samazināšanu no diviem uz vienu, saglabājot vietnieka amatu saimnieciskajos jautājumos un likvidējot izpilddirektora vietnieka attīstības jautājumos amata vietu. Šāds lēmums pieņemts, izvērtējot pārklājošās funkcijas ar citām struktūrvienībām, kā arī ņemot vērā iespēju attīstības jomu uzdevumus efektīvi nodrošināt esošās administrācijas ietvaros.
"Mēs redzam, ka attīstības jomā atbildības un uzdevumi jau šobrīd lielā mērā tiek veikti struktūrvienību līmenī - gan projektos, gan teritorijas plānošanā, gan uzņēmējdarbības atbalstā. Attiecīgi nav nepieciešamības šo funkciju dublēt vēl vienā vadības līmenī," norāda Zālītis.
Tāpat paredzēts likvidēt Finanšu komitejas apakškomisiju, kura faktiski vairs nepilda aktīvas funkcijas, kā arī mainīt domes priekšsēdētāja vietnieku pienākumus, precizējot to atbildības jomas. Domes priekšsēdētāja vietnieks izglītības, sporta un kultūras jautājumos turpmāk būs priekšsēdētāja vietnieks izglītības, sporta, kultūras un labklājības jautājumos, savukārt domes priekšsēdētāja vietnieks labklājības un mājokļu jautājumos turpmāk būs priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos. Šāds pienākumu pārdalījums veidots, lai skaidrāk nodalītu politisko vadību no administratīvās izpildes un veicinātu efektīvāku sadarbību starp lēmumu pieņēmējiem un izpildītājiem.
Līdz 8.augustam saistošo noteikumu projekts nodots sabiedrībai viedokļu izteikšanai. Pēc tam tas tiks virzīts apstiprināšanai domes sēdē. Jelgavas novada domē par priekšsēdētāju ievēlēts līdzšinējais vietvaras izpilddirektora vietnieks Zālītis.