“Biju šokā!” – sieviete piedzīvo nepatīkamu situāciju sabiedriskajā transportā. Ko tu darītu šādā situācijā?
foto: Zane Bitere/LETA
Viņa iekāpa vecā tramvaja otrajā vagonā, jo tas bija tukšāks, taču jau uzreiz pēc tam viņai kļuva skaidrs, kāpēc. Skats viņu nepatīkami pārsteidza.
Sabiedrība

“Biju šokā!” - sieviete piedzīvo nepatīkamu situāciju sabiedriskajā transportā. Ko tu darītu šādā situācijā?

Jana Ozoliņa

Jauns.lv

0

Jauns.lv lasītāja dalījās ar pieredzes stāstu par nepatīkamu situāciju sabiedriskajā transportā. Viņa iekāpa vecā tramvaja otrajā vagonā, jo tas bija tukšāks, taču jau uzreiz pēc tam viņai kļuva skaidrs, kāpēc. Skats viņu nepatīkami pārsteidza.

“Biju šokā!” – sieviete piedzīvo nepatīkamu situāc...

"Iekāpu tramvaja otrajā vagonā, jo tur bija tukšāks. Pat likās – forši, vairāk vietas," viņa stāsta. "Taču pēc biļetes noskenēšanas ātri sapratu, kāpēc vagons ir tik tukšs. Uz viena no sēdekļiem kāds bija izvēmies, un tad arī sajutu smaku. Biju šokā. Tas bija ļoti pretīgi," stāsta sieviete. "Cilvēki sēdēja pēc iespējas tālāk no vēmekļiem un daži bija iespiedušies vagona aizmugurē," viņa piebilda. Viņa pati atrada sev vietu vagona priekšpusē, taču viņu nepameta doma, ka vajadzētu kaut ko darīt, un arī jautājums – kāpēc neko nebija darījuši citi. Par to, kurš bija izvēmies, viņai nav skaidrs, taču viņa pieļauj, ka tas varēja būt kāds no bezpajumtniekiem, kuri izkāpa, bet bieži ienāk transportos “smirdīgi”. 

Viņa dalījās pieredzē, ka laiku pa laikam nācies saskarties ar dažādām nepatīkamām situācijām transportlīdzekļos – no cilvēkiem, kuri atklāti dzēruši alkoholu un bļaustījušies, līdz nepatīkami smakojošiem bezpajumtniekiem. Kad viņai jautāja, ko viņa darījusi šādos brīžos, atbilde bija: “Īsti neko.”

Jauns.lv sazinājās ar “Rīgas satiksmes” sabiedrisko attiecību daļas vadītāju Baibu Bartaševiču-Feldmani, lai noskaidrotu, kā rīkoties situācijās, kad sabiedriskajā transportā sastopi nepatīkamu personu – tāda, kura apdraud apkārtējos vai skaļi uzvedas, smako, piecūko salonu. Bartaševiča-Feldmane skaidro, ka ir divi iespējamie varianti, kā rīkoties: 

  1. Ja transportā atrodas nevēlama persona, par to uzreiz jāziņo pašvaldības policijai (112), lai tā varētu ierasties un pēc iespējas ātrāk izsēdināt šo personu.
  2. Informēt transporta vadītāju. Šis ir viens no ātrākajiem soļiem stāsta Bartaševiča-Feldmane, ko pasažieris var izdarīt. Transporta vadītājs tālāk var nodot ziņu kolēģiem, informēt par transportlīdzekļa numuru gan to, kur viņš atrodas, gan virzienu, kur brauc, lai pēc iespējas ātrāk šī informācija varētu tikt nodota policijai.

Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja norāda: ja negribas zvanīt, tad var rakstīt arī “Rīgas satiksmei” sociālajos tīklos par nevēlamo personu vai rakstīt/zvanīt uz informatīvo tālruni – 20361862. Sazinoties, viņa atgādina, ka nepieciešams nosaukt, kas tas ir par transportu (numuru), virzienu, uz kurieni transportlīdzeklis brauc, un laiku, lai sabiedriskā transporta darbinieki varētu efektīvi informēt tālāk atbildīgos dienestus.

Gadījumā, ja transportā vieta ir piecūkota, noteikti var ziņot vadītājam, skaidro Bartaševiča-Feldmane. Galapunktā transports tiek arī pārbaudīts. Ja tiek konstatēts, ka kāda vieta ir netīra, transports tiek noņemts no līnijas, lai to attīrītu. Bartaševiča-Feldmane uzsver, ka ir ļoti būtiski informēt par nevēlamām personām transportlīdzekļos, ja tās skaļi uzvedās, apdraud pasažierus vai bērnus, un darīt to pēc iespējas ātrāk, lai atbildīgie dienesti varētu rīkoties. Viņa pateicas arī tiem, kuri to jau dara.