Nākamgad sāksies vērienīga šosejas pārbūve, kas ilgs piecus gadus
Nākamgad plānots sākt Daugavpils šosejas (A6) pārbūvi posmā no Nīcgales līdz Daugavpilij, sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Šosejas pārbūves darbi plānoti vairākās kārtās un kopumā varētu ilgt četrus līdz piecus gadus. LVC vadītājs informēja, ka nākamajā būvdarbu sezonā remontdarbu apmērs uz valsts autoceļiem saglabāsies šī gada līmenī, kas būs iespējams, pateicoties finansējumam no Eiropas Savienības (ES) Attīstības fonda un papildu ieņēmumiem no vinjetēm.
LVC nākamgad plāno atjaunot segumu Vidzemes šosejas (A2) tālākajā posmā - Igaunijas pierobežā, kā arī tiks pārbūvēts Vidzemes šosejas posms pirms Siguldas no Rīgas puses.
Nākamās sezonas būvdarbu plāni patlaban tiek precizēti, un par tiem LVC informēs pavasarī.
"Visticamāk nākamgad būs jārēķinās, ka līdz ar "Rail Baltica" pamata trases būvdarbu sākumu, būs lielāks pieprasījums zemes darbiem un tiltu darbiem, kas var ietekmēt ceļu būvniecības nozares kapacitāti un arī materiālu pieejamību," piebilda Lazdovskis.
Saeima decembra sākumā pieņēma grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā, kas paredz no 2025. gada 1. janvāra palielināt lielāko daļu autoceļu lietošanas nodevas jeb vinješu likmju.
Likumprojekta aprakstā noteikts, ka papildu ieņēmumus izlietos valsts galveno autoceļu remontam, atjaunošanai un būvniecībai, piemēram, Daugavpils šosejas remontam un atjaunošanai pie Daugavpils, kur stāvoklis šobrīd tiek vērtēts kā ļoti slikts.
Jau ziņots, ka LVC apgrozījums pagājušajā gadā bija 20,93 miljoni eiro, kas ir par 8,8% vairāk nekā 2022. gadā, savukārt kompānijas peļņa palielinājās par 2,4% - līdz 187 384 eiro.
LVC izveidota 2004. gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.