
"Red Bull" vadītājs Horners atklāj komandas neveiksmju cēloni; tas tiks atrisināts tikai 2027. gadā

“Red Bull” vienības vadītājs Kristians Horners piedzīvoto kritumu rezultātos skaidro ar korelācijas trūkumu starp vēja tunelī iegūtajiem datiem un realitāti, kas pēc tam ieraugāma sacīkšu trasē.
Lai gan Makss Verstapens pērn ceturto reizi kļuva par F-1 čempionu un nesen guva uzvaru Japānas posmā, pēdējā gada laikā “Red Bull” mašīnu veiktspēja ir būtiski kritusies un komanda vairs nav dominējoša. Daudzās problēmas lieliski atspoguļojās Verstapena sniegumā pagājušās nedēļas nogalē Bahreinā, kur vien ar lielām grūtībām sacīkstēs izdevās tikt pie sestās vietas.
“Nedaudz to visu var nomaskēt ar mašīnas regulējumu palīdzību, un mēs to spējām izdarīt Suzukas trasē,” stāsta Horners. “Bet sacensībās Bahreinā ļoti skaidri atklājās nepilnības, ar ko mums ļoti ātri jātiek galā. Domāju, ka mēs saprotam, kur ir problēmas, bet runa ir par risinājumu ieviešanu, kas prasa mazliet vairāk laika. Domāju, ka problēma ir tā, ka risinājumi, ko redzam ar saviem instrumentiem, salīdzinot ar to, ko redzam pēc tam trasē, šobrīd nekorelē savā starpā. Un tagad ir jātiek galā ar to, kāpēc mēs ar sev pieejamajiem instrumentiem neredzam to, ko vēlāk redzam trasē.”
Horners uzsver, ka “Red Bull” strādā ļoti spēcīga inženieru komanda, kas iepriekšējos gados spējusi radīt ļoti ātras sacīkšu mašīnas, tādēļ paļaujas, ka risinājumi tiks atrasti.
Tā kā tehniskie noteikumi uz šo gadu palikuši nemainīgi, lielu izmaiņu spēku samēros nav. Taču “Haas” un “Mercedes” izdevies progresēt, kamēr “Red Bull” turpinās iepriekšējā gadā piedzīvotās problēmas ar mašīnu. Šogad tās izceļas vēl izteiktāk.
Horners uzsver, ka mašīnai īpaši trūkst saķeres iebraucot līkumos, līdz ar to Verstapens to nevar darīt sev ierakstajā agresīvajā manierē. Šī problēma esot saistīta ar aerodinamiku.
“Primāri vēja tunelis mūs ir aizvedis virzienā, kas pēc tam neļauj tur atklāto atkārtot trasē,” saka Horners. “Tagad, iekrājot datus trasē, tie ir dati, kas virza mūs uz risinājumu. Problēma ir tā, ka esam pašreizējo noteikumu ēras pēdējā fāzē, un ieguvumi parasti ir ļoti, ļoti nelieli. Tagad mēs arī redzam sava vēja tuneļa nepilnības. 2027. gadā mums būs jauns tunelis, bet ar pašreizējiem rīkiem jāstrādā vēl 18 mēnešus. Jaunais tunelis jau tiek būvēts ātrākā tempā nekā bija plānots.”