
Pagāja tikai četri posmi! Hamiltons esot sapratis, kā ir jābrauc ar "Ferrari" formulu

Lūiss Hamiltons ir nonācis pie secinājumiem, kā ar “Ferrari” mašīnu ir jābrauc, pēc aizvadītā posma Bahreinā atzinis pats septiņkārtējais F-1 čempions. Tikmēr Šarls Leklērs paudis, ka mašīnai būtiski trūkst saķeres līkumos, ko sacīkšu režīmā nav iespējams nomaskēt.
Hamiltons progresē
Sahiras trasē Hamiltons kvalificējās vien devītajai starta vietai, bet svētdien finišēja piektais, kas ir viņa līdz šim augstākais rezultāts “Grand Prix” sacensībās kopš pievienošanās “Ferrari”. Austrālijā veterāns palika desmitais, Ķīnā ieņēma sesto vietu, bet tika diskvalificēts par tehnisku pārkāpumu, savukārt Japānā guva septīto vietu. Lielākais panākums šogad ir Šanhajā izcīnītā uzvara sprintā no pirmās starta vietas.
Komandas biedra Šarla Leklēra rezultāti līdz šim bijuši nedaudz labāki un Hamiltons iepriekš neslēpa, ka vēl nav “atšifrējis” savu šī gada mašīnu. Tagad viņam tas esot izdevies.
“Mēs, cilvēki, domāju, mēdzam iestrēgt savās darbībās,” secinājumus izdarījis ilggadējais “Mercedes” pilots. “Esmu braucis ar noteiktu stilu, noteiktā veidā un vienā komandā ļoti ilgu laiku. Tagad esmu iesēdies jaunā mašīnā, un tā prasa pavisam savādāku braukšanas stilu un regulējumus. Tagad izmantoju bremzēšanu ar motoru, ko iepriekšējos gados pilnīgi nekad nebiju darījis. Arī bremzes ir daudz citādākas. Tagad lietoju “Brembo”, bet aptuveni pēdējos 15 gadus izmantoju “Cls” [oglekļa] bremzes.”
Hamiltons arī skaidro, kā pielāgojas “Ferrari” pieejamajām mašīnas pārregulēšanas iespējām, salīdzinot ar komandas biedru Leklēru.
“Es domāju, ka Šarls sāk ar vienu regulējumu un lielā mērā paliek pie tā visu nedēļas nogali,” skaidro Hamiltons. “Pirms nedēļas biju tālu aiz viņa, bet šajā reizē tikai pirms kvalifikācijas nonācu tuvu viņam. Bet tad visi regulējumi bija jāmaina. Man tie bija jāpadara vieglāki. Šobrīd es visu daru šādā smagā ceļā.”
Pēc Bahreinas posma Hamiltons atzīst, ka progress ir jūtams: “Domāju, ka esmu izdomājis, kā šai mašīnai patīk, ka ar to brauc. Ja es to nākamajā posmā varētu izmantot un kvalificēties augstāk, tas visu nedēļas nogali padarītu labāku. Es zinu, ka varu un to izdarīšu!”
Leklērs cer uz saķeres trūkuma risinājumu
Leklēram Sahirā bija iespēja startēt no pirmās rindas, taču finišēja ceturtais, priekšā Hamiltonam. Ilggadējais “Ferrari” pilots nav noskaņots tik optimistiski.
“Domāju, mums nepieciešams lielāks piespiedējspēks, lielāka saķere,” viņš saka. “Ar šo balansējumu mēs pašlaik no mašīnas izspiežam ārā maksimumu, bet vairāk nekā gluži vienkārši nav. Man vajag lielāku saķeri, lai varētu ātrāk izbraukt līkumus. Kvalifikācijā ir sajūta, ka to varam mazliet nomaskēt, pielietojot dažus trikus. Bet tad sacīkstēs saķeres nav. Riepas nolietojas ātrāk, līdz ar to, tiklīdz sāc sacīksti, sākas sniega bumbas efekts. Sacīkstēs ir grūtāk. Bet esmu drošs, ka mēs atradīsim risinājumu, bet nezinu, cik ilgs laiks paies, kamēr to izdarīsim.”
Pēc veiktiem četriem posmiem Leklērs F-1 kopvērtējumā ir piektajā vietā, bet Hamiltons – septītajā. Konstruktoru kausā “Ferrari” atrodas ceturtajā pozīcijā.