
"Minecraft" pārtop par filmu - vai spēles brīvība pārcelsies arī uz lielā ekrāna?

Holivuda laiž klajā populārās spēles "Minecraft" ekranizāciju ar Džeisonu Momoa un Džeku Bleku galvenajās lomās. Vai šis eksperiments kļūs par nākamo "The Last of Us" veiksmi?
Holivuda turpina pievērsties videospēļu pasaulei, un šoreiz uzmanības centrā nonākusi populārā spēle "Minecraft". 4. aprīlī kinoteātros sagaidīīta filmas "Minecraft" pirmizrāde, kuru veidojuši studijas "Legendary Entertainment", "Warner Bros. Pictures" un "Microsoft". Šis ir viens no ambiciozākajiem mēģinājumiem pārvērst spēli bez konkrēta sižeta par pilnvērtīgu piedzīvojumu uz lielā ekrāna.
"Minecraft" ir brīvības un radošuma spēle, kurā katrs spēlētājs pats nosaka, kādu stāstu izdzīvot. Tā ir digitāla smilškaste, kurā iespējams būvēt pilsētas, cīnīties ar monstriem, draudzēties ar dzīvniekiem un izpētīt bezgalīgu pasauli, kas sastāv no kubiskiem blokiem. Šo atvērtību un bezgalīgās iespējas bija izaicinājums pārvērst vienotā, skatītājiem saprotamā kino stāstā. Tieši tāpēc filmas nosaukums ir "Minecraft filma", nevis "The Minecraft Story" — veidotāji apzināti norobežojas no mēģinājuma noteikt vienu "pareizo" sižetu šai ikoniskajai spēlei.
Filmas režisors Džareds Hess, kurš iepriekš guva atzinību ar komēdiju "Napoleon Dynamite", ir apņēmies saglabāt spēles absurdumu un bērniem draudzīgo toni. Galvenajās lomās redzēsim Džeisonu Momoa un Danielu Brūksu, kā arī jaunās zvaigznes Emmu Maiersu un Sebastianu Judžīnu Hansenu. Viņi atveido nejauku varoņu grupu, kuri pēkšņi nokļūst fantastiskajā kubu pasaulē un ir spiesti tajā izdzīvot. Viņu ceļvedis šajā pasaulē ir komiķis Džeks Bleks, kurš iemieso spēles slavenāko tēlu — amatnieku Stīvu.
Interesanti, ka sākotnēji Bleka tēls filmas scenārijā bija runājoša cūka, taču vēlāk tika nolemts piešķirt viņam Stīva lomu, lai filmā būtu kāds, kurš labi pārzina Minecraft pasauli. Pati Microsoft ir atzinusi, ka projekta galvenais izaicinājums ir spēles nelineāro, lietotāja vadīto pieredzi pārvērst lineārā kinodarba formā, nezaudējot spēles garu.
Filmas veidotāji nav slēpuši, ka projekta panākumi būs kā tests visai industrijai. Pēc pēdējo gadu veiksmīgajām spēļu ekranizācijām — kā "The Last of Us" un "The Super Mario Bros. Movie" — skatītāju un fanu gaidas ir augstas. Vienlaikus neveiksme varētu iedragāt Holivudas un videospēļu industrijas uzsākto sadarbību.
"Minecraft filma" ir tapusi vairāk nekā desmit gadu laikā, un tās ražošanas process piedzīvojis vairākus režisoru un scenāristu maiņas. Tomēr studijas uzsver — šis projekts ir eksperiments, un tieši tas padara to unikālu. "Microsoft Gaming" vadītājs Fils Spensers norāda, ka uzņēmums šajā procesā mācās un vēlas turpināt šādus projektus arī nākotnē.
Lai vēl vairāk priecētu spēles fanus, "Microsoft" paziņojis, ka filmas varoņi tiks ieviesti arī pašā spēlē — no 20. marta tie būs pieejami kā avatāri "Minecraft" pasaulē.
Šīs filmas panākumus vērtēs ne tikai pēc kases ieņēmumiem, bet arī pēc tā, vai tā spēs uzrunāt tos, kuri ar "Minecraft" ir uzauguši. Kā atzīst spēles radītāju "Mojang Studios" pārstāvis Torfi Franss Olafsons, viņa personīgais mērķis ir pavisam vienkāršs: "Ja pēc pirmizrādes manā bērna dzimšanas dienas ballītē mani nenosodīs un neizsmies, tad mēs būsim paveikuši ko lielu."
Filma sola būt krāsains, aizraujošs un nedaudz absurds piedzīvojums, kas aicina ne tikai bērnus, bet arī pieaugušos ienirt "Minecraft" pasaules bezgalīgajās iespējās.