Kravas automašīnas kļūs drošākas. Kādi ir biežākie negadījumu veidi ar kravas auto iesaisti?

Kravas automobilis ir ne vien darbarīks un ekonomikas dzinējspēks, bet arī 40 tonnas smags paaugstinātas bīstamības objekts satiksmē. Scania Latvia apmācību meistars Gints Vārtukapteinis: "Kaut arī kravas auto skaits sastāda tikai 1,5 % no kopējā transportlīdzekļu skaita, 15% iekļūst negadījumos ar nāvējošām sekām."
Saskaņā ar jaunākajām regulām, modernie kravas auto tiek aprīkoti ar drošības sistēmām. Astoņas no tām ir obligātas. Liela daļa sistēmu paredzētas tieši trešo personu aizsardzībai, piemēram, 180 grādu atpakaļskata kamera uz rāmja.

Kādi ir biežākie negadījumu veidi ar kravas auto iesaisti? "Ir 3 negadījumu veidi - uzbraukšana priekšā braucošam, velosipēdistam vai gājējam, kas šķērso ielu. Nākotnes prasība ir tāda, ka avārijas brezmes darbosies arī uz gājējiem un velosipēdistiem," saka Vārtukapteinis. Bet - vai šoferi moderno tehnoloģiju iespējas novērtē un liek lietā? "Šobrīd ir tā, ka šoferi ir diezgan neapzinīgi. Ne visi izmanto sistēma vai uzreiz pēc iedarbināšanas tās atslēdz. Tieši tāpēc es cenšos skaidrot sistēmu darbību, lai tās netraucētu autovadītājiem un lai nebūtu vajadzības slēgt ārā," atklāj apmācību meistars. Tieši šim nolūkam Scania Latvia rīko šoferu apmācību. 12 gados apmācību izgājuši 5000 Scania šoferu.
Mainoties kravas automašīnu piedziņas veidiem, gan mainīsies arī apmācību saturs. Scania jaunais attīstības periods noslēgsies 2032. gadā, kad pusei saražoto automašīnu būs elektriska piedziņa, bet otrai pusei - alternatīva vai joprojām dīzeļa.